Ministerstwo Zdrowia w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 140964
Warunki pracy
- praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- zagrożenie korupcją
Zakres zadań
- opiniuje projekty aktów prawnych pod względem prawnym i redakcyjnym, przygotowywane w merytorycznych komórkach organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia w celu zapewnienia ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami techniki prawodawczej. Udziela fachowych informacji pracownikom komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia, doradzając i udzielając pomocy w rozwiązywaniu problemów.
- opiniuje projekty aktów prawnych, w tym umów międzynarodowych, przygotowywane przez innych ministrów i kierowanych do uzgodnień, w tym także wdrażających reformy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w celu zapewnienia ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami techniki prawodawczej.
- koordynuje i monitoruje proces legislacyjny w zakresie projektów aktów prawnych przygotowanych w komórkach merytorycznych Ministerstwa Zdrowia, uczestniczy w konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji prawniczych w Rządowym Centrum Legislacji, oraz sejmowych i senackich komisjach.
- sporządza opinie prawne z zakresu działu – zdrowie w celu wyjaśnienia zagadnień prawnych na pisemny wniosek komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia i podmiotów zewnętrznych.
- opiniuje projekty konwencji, porozumień, umów międzynarodowych oraz wniosków o ich podpisanie, kierowanych do Rady Ministrów.
- opiniuje projekty aktów prawnych pod względem prawnym i redakcyjnym, przygotowywanych w merytorycznych komórkach organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia, w tym w zakresie wdrażania reform w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
- Ukończona aplikacja legislacyjna
- Wiedza systemowa z zakresu działu - zdrowie
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Znajomość Regulaminu pracy Rady Ministrów
- Znajomość ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
- Znajomość ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym