Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 80495
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa
- Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- Zagrożenie korupcją
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Zakres zadań
- Opracowuje regulacje o strategicznym znaczeniu z punktu widzenia informatyzacji resortu finansów.
- Wspiera proces legislacyjny projektów aktów prawnych (pozostających we właściwości ministra) o strategicznym znaczeniu z punktu widzenia informatyzacji resortu finansów oraz w kontekście informatyzacji administracji publicznej.
- Bierze udział w przygotowywaniu projektów, w tym opiniuje dokumenty projektowe, wydaje opinie odnośnie rozwiązań proponowanych w projekcie, prowadzi prace legislacyjne w zakresie realizacji projektu.
- Opiniuje projekty dokumentów rządowych, w szczególności pod kątem zgodności ze strategicznymi kierunkami informatyzacji resortu finansów.
- Opracowuje stanowiska ministra do projektów dokumentów rządowych będących przedmiotem rozpatrzenia przez Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji.
- Współpracuje z komórkami merytorycznymi ministerstwa w sprawach dotyczących rozwoju e-usług.
- Analizuje i opiniuje akty prawne w obszarze budowy i rozwoju usług cyfrowych w MF.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub administracjadoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze legislacji
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi oraz czytanie i rozumienie tekstów z obszaru prawa
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
- Znajomość przepisów z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, budżetu i instytucji finansowych
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i aktów wykonawczych do tej ustawy
- Znajomość przepisów z zakresu ustawy o doręczeniach elektronicznych
- Znajomość ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej, w tym regulacji dotyczących tożsamości cyfrowej
- Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie: studia podyplomowe z zakresu legislacji
- Szczególne uprawnienie: aplikacja legislacyjna
- Znajomość zagadnień związanych ze standardami informatycznymi