Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 86304
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
Zakres zadań
- Opracowuje projekty dokumentów rządowych, w tym projekty aktów normatywnych, oceny skutków regulacji oraz prowadzi uzgodnienia wewnętrzne tych projektów w celu zapewnienia spójności i jednolitości regulacji w zakresie finansów samorządu terytorialnego.
- Opracowuje opinie do projektów aktów prawnych i dokumentów rządowych, opracowanych przez komórki Ministerstwa Finansów i inne resorty w celu wypracowania jednolitego stanowiska w obszarze działalności samorządu terytorialnego.
- Opracowuje projekty odpowiedzi na zapytania i interpelacje posłów i senatorów w sprawach dotyczących finansów jednostek samorządu terytorialnego.
- Opracowuje lub uczestniczy w opracowywaniu projektów opinii i stanowisk MF do projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych, kierowanych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, Komitet do Spraw Europejskich, Stały Komitet Rady Ministrów oraz inne komitety właściwe do rozpatrywania określonych kategorii spraw.
- Współuczestniczy w prowadzeniu prac koncepcyjnych w zakresie systemu finansów jednostek samorządu terytorialnego.
- Współpracuje z Departamentem Budżetu Państwa w pracach związanych z systemem budżetu w sektorze publicznym.
- Sporządza projekty odpowiedzi na wystąpienia jednostek samorządu terytorialnego, regionalnych izb obrachunkowych i innych podmiotów w celu zapewnienia poprawności i jednolitości stosowania przepisów regulujących zasady gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego.
- Współpracuje z regionalnymi izbami obrachunkowymi w zakresie spraw dotyczących finansowania jednostek samorządu terytorialnego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub administracja lub ekonomiadoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów samorządu terytorialnego
- Znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego wraz z aktami wykonawczymi
- Znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość Europejskiej Karty Samorządu Terytorialnego
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Umiejętność komunikacji
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym