Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 97455
Warunki pracy
Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się,
Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- ryzyko kontaktu z florą mikrobiologiczną podczas pracy z materiałami wypożyczonymi z archiwum.
Zakres zadań
- Przygotowuje i opracowuje projekty przepisów związanych z organizacją i działalnością archiwów, w tym instrukcji dotyczącej postępowania z dokumentami w archiwum MSWiA oraz instrukcji kancelaryjnej MSWiA.
- Współpracuje z archiwami organów i jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w zakresie kształtowania zasobu archiwalnego oraz przepisów dotyczących organizacji i zakresu działania archiwów.
- Weryfikuje, opiniuje oraz przedkłada do zatwierdzenia przepisy instrukcji kancelaryjnych organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
- Prowadzi sprawy związane z brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej w archiwum MSWiA w zakresie oceny, kwalifikacji archiwalnej dokumentów, ekspertyzy archiwalnej oraz przygotowanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
- Prowadzi sprawy związane z weryfikacją wniosków i wydawaniem zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej kategorii Bc dla komórek organizacyjnych MSWiA.
- Prowadzi instruktaż dla pracowników komórek organizacyjnych MSWiA w zakresie postępowania i prawidłowego stosowania przepisów obowiązującej instrukcji kancelaryjnej oraz innych przepisów dotyczących działania archiwum.
- Realizuje kwerendy i udostępnia dokumenty z zasobu archiwalnego MSWiA.
- Wydaje opinie, udziela informacji w zakresie działania archiwum MSWiA.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w obszarze archiwum.
- Wiedza specjalistyczna w zakresie funkcjonowania archiwów.
- Znajomość przepisów prawa obowiązujących w archiwach oraz administracji publicznej (Kodeks postępowania administracyjnego).
- Znajomość przepisów w zakresie postępowania z dokumentacją zawierającą informacje niejawne.
- Umiejętność myślenia analitycznego, orientacja na klienta oraz kreatywność.
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Posiadanie poświadczeń bezpieczeństwa uprawniających do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne” lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe historyczne w zakresie archiwalnym lub studia podyplomowe w zakresie archiwalnym.
- Kurs kancelaryjno-archiwalny I i II stopnia.