Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 97825
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: • zgłaszanie propozycji do wykazów prac legislacyjnych prowadzonych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów • opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części • opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo • opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części • opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo • opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo • opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych • uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami • monitorowanie i prowadzenie sprawozdawczości z procesu legislacyjnego nad poszczególnymi projektami.
- Monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc. z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: • analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii • analizowanie planowanych zmian prawnych • przekazywanie informacji zainteresowanym
- Prowadzenie obsługi udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych, w tym głównie w pracach zespołów tworzonych w ramach Rady Dialogu Społecznego, w tym: • przygotowywanie i/ lub uzgadnianie dokumentów prezentujących stanowisko Ministerstwa • przygotowywanie materiałów dla przedstawicieli Ministerstwa • prowadzenie i/ lub udział w spotkaniach i posiedzeniach • przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących • monitorowanie realizacji zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach
- Prowadzenie obsługi interpelacji i zapytań poselskich z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: • gromadzenie materiałów • przygotowywanie odpowiedzi • prowadzenie konsultacji
- Udzielanie informacji na wnioski i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych) dotyczące indywidualnego prawa pracy, w tym: • przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej/ inne wnioski i zapytania
- Udział w postępowaniach przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawach dotyczących kompetencji Wydziału, w tym: • analizowanie wniosków o wydanie orzeczenia prejudycjalnego i konsultowanie opinii na temat zasadności udziału Rządu RP w postępowaniu • konsultowanie stanowisk strony polskiej w postępowaniach (m.in. konsultowanie projektów odpowiedzi na zarzuty formalne i uzasadnioną opinię)
- Zapewnianie obsługi prasowej oraz upowszechnianie informacji w zakresie dotyczącym spraw prowadzonych przez Wydział, w tym: • udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy • reagowanie na krytykę prasową, przygotowywanie polemik, sprostowań • przygotowywanie materiałów pomocniczych dla Kierownictwa na potrzeby wystąpień medialnych oraz projektów wypowiedzi Kierownictwa resortu (artykuły, wywiady, odpowiedzi na pytania, wydawnictwa okazjonalne itp.)
- Dokonywanie analiz prawnych z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: • sporządzanie opinii prawnych • przygotowywanie projektów opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
- Znajomość Kodeksu pracy i aktów wykonawczych wydanych na podstawie przepisów zawartych w działach IV, V, VII-IX i XV Kodeksu pracy
- Znajomość ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
- Znajomość ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
- Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
- Znajomość Zasad techniki prawodawczej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe