Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Główny specjalista

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Warszawa
specjalista (mid)
praca stacjonarna
22 dni temu
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 137447

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury).


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Zajmuje się procesem planowania wydatków i dochodów budżetowych ze szczególnym uwzględnieniem analizy potrzeb zgłaszanych przez departamenty/biura KPRM na etapie opracowywania projektu ustawy budżetowej oraz planu finansowego dysponenta trzeciego stopnia części 23-Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w UE oraz proponuje wielkości limitów na kolejny rok budżetowy.
  • Analizuje otrzymane wnioski w sprawie zmian w planie finansowym, przedkłada propozycje zmian, przygotowuje projekty decyzji w tym zakresie, projekty planu finansowego po zmianach, przygotowuje wnioski w sprawie zmian planu finansowego.
  • Realizuje proces opracowania harmonogramu realizacji dochodów i wydatków poprzez składanie zapotrzebowania miesięcznego i dekadowego na środki budżetowe za pomocą informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR.
  • Sprawuje bieżącą kontrolę nad realizacją prawidłowego wykonania planu KPRM w zakresie wydatków osobowych, bieżących i inwestycyjnych oraz monitoruje i uzgadnia z innymi pracownikami wydziału wykonanie planu.
  • Ściśle współpracuje z pracownikiem odpowiedzialnym za zaangażowanie wydatków (wniosków i umów) w stosunku do planu finansowego oraz Naczelnikiem Wydziału Płac odpowiedzialnym za fundusz wynagrodzeń – w razie potrzeby natychmiast przygotowuje wniosek w sprawie zmiany planu finansowego.
  • Opiniuje pod kątem zgodności z planem finansowym projekty umów, wniosków i innych dokumentów.
  • Analizuje i opiniuje przedkładane do podpisu Szefa KPRM plany rzeczowofinansowe inwestycji Kancelarii PRM (wraz ze zmianami) oraz analizuje wystąpienia do Ministra Finansów o uruchomienie środków pochodzących z rezerwy celowej, pod kątem zgodności z budżetem projektu, poprawności zastosowanej klasyfikacji budżetowej, sprawdza podany we wniosku stopień wykorzystania środków już uruchomionych i rozliczonych w poprzednim okresie.
  • Wykonuje inne czynności zlecone przez przełożonego.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w rachunkowości budżetowej
  • Wiedza z zakresu: ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o rachunkowości przepisów podatkowych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie kompetencji miękkich: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, współpraca, myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, negocjowanie
  • Posiadanie umiejętności w zakresie obsługi komputera i aplikacji biurowych (MS Office: Word, Excel, Outlook, PowerPoint oraz internet) oraz informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie planowania budżetowego
  • Przeszkolenie z zakresu finansów publicznych
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie systemu finansowego QNT
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
 

Podobne oferty