Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
• zagrożenie korupcją
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)
• rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z
domu)
• UMOWA NA ZASTĘPSTWO
Zakres zadań
- Prowadzi sprawy doskonalenia zawodowego pracowników, w szczególności: rozpoznaje i analizuje potrzeby szkoleniowe pracowników Ministerstwa; planuje i realizuje szkolenia dla pracowników Ministerstwa oraz dokonuje oceny ich efektywności; planuje środki przeznaczone na szkolenia oraz gospodaruje nimi; dokonuje refundacji kosztów szkoleń językowych oraz studiów; koordynuje proces kwalifikowania i umożliwiania udziału pracowników Ministerstwa w szkoleniach, studiach, aplikacjach i stażach w instytucjach Unii Europejskiej; koordynuje sporządzanie indywidualnych programów rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w Ministerstwie; koordynuje odbywanie przez pracowników służby przygotowawczej w służbie cywilnej; prowadzi rejestr umów dotyczących podnoszenia kwalifikacji, zawieranych pomiędzy Ministerstwem a pracownikami
- Prowadzi nabory na wolne stanowiska w służbie cywilnej w Ministerstwie we współpracy z komórkami organizacyjnymi, w szczególności: publikuje ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy oraz wyniki naborów; ocenia spełnianie wymagań formalnych aplikacji kandydatów; przygotowuje metody i techniki naboru, ustalone stosownie do wymagań związanych ze stanowiskiem pracy; obsługuje komisję rekrutacyjną; ocenia kompetencje kandydatów na podstawie ustalonych metod; prowadzi i bierze udział w rozmowach kwalifikacyjnych
- Tworzy, inicjuje zmiany i uaktualnia przepisy i procedury wewnętrzne w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w Ministerstwie (dot. m.in. naborów, szkoleń, ocen pracowniczych, wartościowania opisów stanowisk pracy)
- Monitoruje sporządzanie ocen pracowników, w tym: weryfikuje poprawność sporządzenia ocen z aktami wewnętrznymi i zewnętrznymi; przygotowuje stanowiska dyrektora generalnego w związku ze sprzeciwem od oceny okresowej
- Prowadzi sprawy związane z opisami i wartościowaniem stanowisk pracy w Ministerstwie, w tym: przygotowuje projekty opisów stanowisk pracy na stanowiska wyższe w służbie cywilnej; monitoruje proces zarządzania i aktualizowania opisów stanowisk pracy oraz go weryfikuje; koordynuje sprawy związane z wartościowaniem stanowisk pracy
- Prowadzi sprawozdawczość z zakresu naborów, szkoleń oraz ocen okresowych, w tym sporządza sprawozdania dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi
- Znajomość ustawy Kodeks pracy
- Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- Znajomość problematyki zarządzania zasobami ludzkimi
- Skuteczna komunikacja
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe