Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie, obsługa urządzeń biurowych
- częste wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym wyposażonym w instalację klimatyzacyjną.
- Narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, skaner, niszczarka i inne urządzenia biurowe)
- Budynek posiada windę osobową do transportu pionowego, nie posiada podjazdów dla osób niepełnosprawnych, ale jest wyposażony w transporter gąsiennicowy typu T09 "ROBY" służący do transportu po schodach wejściowych do budynku osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pomieszczenia pracy GIF mieszczą się na parterze oraz I i III piętrze budynku.
Zakres zadań
- Monitoruje dostępności produktów leczniczych poprzez analizę danych dostępnych w ZSMOPL, zbiera i śledzi infomacje o brakach, nadesłanych przez hurtownie farmaceutyczne, apteki, podmioty lecznicze, pacjentów i podmioty odpowiedzialne oraz wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych.
- Sporządza zestawienia i raporty dotyczące obrotu produktami leczniczymi, w tym analizuje dane i przedstawia wnioski dotyczące nieprawidłowości w raportowaniu i dystrybucji produktów leczniczych w celu podejmowania stosownych czynności wobec przedsiębiorców.
- Współpracuje z komórkami organizacyjnymi urzędu oraz z zewnętrznymi organami i podmiotami w zakresie funkcjonowania praz przetwarzania danych gromadzonych w systemach i rejestrach podległych Głównemu Inspektorowi Farmaceutycznemu.
- Bierze udział w pracach roboczych zespołów wewnętrznych i międzyresortowych w zakresie monitorowania i nadzoru nad obrotem produktami leczniczymi oraz wspiera ich działanie poprzez sporządzanie raportów, analiz i zestawień.
- Analizuje zgłoszenia zamiaru wywyozu lub zbycia podmiotowi prowadzącemu działalność poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów medycznych, zawartych w wykazie produktów leczniczych zagrożonych brakiem dostępności, w tym przygotowuje projekty sprzeciwów.
- Prowadzi postępowania administracyjne z tytułu naruszenia art. 95 ust. 1b Ustawy Prawo Farmaceutyczne - brak przekazywania informacji do ZSMOPL.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Umiejętność posługiwania się arkuszem MS EXCEL (sporządzanie wykazów, tekstowo-liczbowych, tabeli kalkulacyjnych, wyszukiwanie danych w wewnętrznych rejestrach)
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość ustawy Prawo farmaceutyczne
- Znajomość ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość struktury organizacyjnej i zadań GIF
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Analiza danych, praca ze zbiorami danych, raportami zarządzania projektami
- Umiejętność organizacji pracy własnej
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Komunikatywność
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie co najmniej 1 roku doświadczenia zawodowego
- Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2026-01-10 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Główny Inspektorat Farmaceutyczny
ul. Senatorska 12
00-082 Warszawa
z dopiskiem „starszy specjalista ds. Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi"
ogłoszenie nr 159249
lub elektronicznie poprzez ePUAP
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Główny Inspektorat Farmaceutyczny
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@gif.gov.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
Informacje o odbiorcach danych: Dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom.
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
Uprawnienia:prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych:art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.