Starszy specjalista

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
7 godz. temu
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 158814

Warunki pracy

Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:


Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.


Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV  (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.


 


Warunki dotyczące charakteru pracy:



  • praca administracyjno - biurowa.

Zakres zadań

  • Opiniuje projekty aktów prawnych oraz rozwiązań systemowych dotyczących finansów publicznych i innych dziedzin prawa powiązanych z gospodarką finansową resortu. Opiniuje oceny skutków regulacji dotyczące aktów normatywnych resortu SWiA.
  • Dokonuje oceny wniosków i projektów umów o zlecenie zadań i przyznanie dotacji organizacjom pozarządowym i innym podmiotom zaliczonym i niezliczonym do sektora finansów publicznych.
  • Prowadzi sprawy zwrotu dotacji, reprezentuje Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w postępowaniach przed wojewódzkim sądem administracyjnym w tych sprawach, ewentualnie po ich zakończeniu prowadzi sprawy w celu wyegzekwowania przypisanych do zwrotu należności, prowadzi sprawy dotyczące zwrotu nadpłaconych kwot dotacji, a także dotyczących udzielania ulg w spłacie należności, w tym także o charakterze cywilnoprawnym.
  • Realizuje sprawy wynikające z prowadzonych przez NIK kontroli wykonania budżetu państwa w częściach budżetu pozostających w dyspozycji Ministra SWiA, w zakresie spraw macierzystej komórki organizacyjnej oraz w przypadkach wymagających koordynacji udzielenia odpowiedzi przez poszczególne komórki organizacyjne Departamentu.
  • Prowadzi sprawy wynikające z ujawnienia okoliczności wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty korzystające z dotacji z części budżetu państwa pozostające w dyspozycji Ministra SWiA, w celu zawiadomienia właściwego rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
  • Rozpatruje sprawy, przygotowuje materiały i decyzje w zakresie świadczeń odszkodowawczych na podstawie przepisów o odszkodowaniach z tytułu wypadków i chorób zawodowych funkcjonariuszy i żołnierzy, przysługujących funkcjonariuszom, zajmującym kierownicze stanowiska w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra SW i żołnierzom byłych jednostek wojskowych podległych MSWiA, w tym reprezentuje Ministra przed sądami powszechnymi.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe - prawo
  • Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych.
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub wyrażenie zgody na wszczęcie procedury zmierzającej do zapewnienia dostępu do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą "poufne"
  • Znajomość przepisów prawa, reguł wykładni, orzecznictwa w zakresie finansów publicznych, świadczeń odszkodowawczych dotyczących funkcjonariuszy i żołnierzy, dyscypliny finansów publicznych, postępowania administracyjnego, egzekucji w administracji, postępowania przed sądami administracyjnymi.
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego, kreatywność.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
  • Doświadczenie zawodowe w obszarze finansów publicznych.
  • Doświadczenie zawodowe w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego: prawo (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja).
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze finansów publicznych tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w obszarze finansów publicznych tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj wymaganego doświadczenia.Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj wymaganego doświadczenia.

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-19 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
BKSiO
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie: DB- WS - starszy specjalista

• Osobiście w godz. 8.00-16.00
Biuro Przepustek
ul. Rakowiecka 2a
Warszawa

ELEKTRONICZNIE:
• ePUAP: /MSWIA/domyslna oraz /MSWIA/SkrytkaESP
• e-Doręczenia: AE:PL-56316-74543-JDVGW-18
• e-mail: rekrutacja@mswia.gov.pl

OŚWIADCZENIA WYSYŁANE ELEKTRONICZNIE NALEŻY PODPISAĆ:
• PROFILEM ZAUFANYM lub
• CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM lub
• PODPISEM ELEKTRONICZYM E-DOWODU.

Wzory oświadczeń: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Administratorem danych osobowych osób aplikujących o pracę w MSWiA jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie przy ul. Stefana Batorego 5, kod pocztowy: 02-591.


Kontakt: tel. (22) 2500 112 lub fax (22) 601 39 88 lub pisemnie na adres siedziby.


Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym, za pośrednictwem poczty elektronicznej iod@mswia.gov.pl,  może się Pani/Pan skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem. Dane osoby aplikującej do służby cywilnej w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze w MSWiA przetwarzane są w celu realizacji rekrutacji na stanowisko w służbie cywilnej, na podstawie przepisów ustawy o służbie cywilnej, Kodeksu pracy oraz przepisów dotyczących bezpieczeństwa.


Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej RODO.


Odbiorcami danych będą podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa oraz podmioty działające na zlecenie administratora.


Podanie danych wymaganych przepisami prawa jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. Niepodanie tych danych spowoduje brak Pani/Pana udziału w procesie rekrutacji.


Podanie danych w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w przepisach prawnych jest dobrowolne i nie stanowi wymogu przeprowadzenia procesu rekrutacji (m. in. wizerunku, numeru PESEL). W tym zakresie osobie przesyłającej aplikację w odpowiedzi na ogłoszenia o naborze przysługuje prawo do dostępu do treści tych danych, ich sprostowania oraz żądania ograniczenia ich przetwarzania, a także do ich usunięcia.


W przypadku przetwarzania danych podanych dobrowolnie przysługuje Pani/Panu również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.


Aplikacje będą niszczone po upływie okresu niezbędnego do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej, uwzględniając art. 33 ustawy o służbie cywilnej, jednakże nie później niż po upływie terminu wynikającego z przepisu art. 291 Kodeksu pracy.


Osobie przesyłającej aplikację w odpowiedzi na ogłoszenia o naborze przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania oraz żądania ograniczenia ich przetwarzania w przypadkach określonych w RODO.


Przysługuje Pani/ Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych mającego siedzibę w Warszawie przy ul. Moniuszki 1A, kod pocztowy: 00-014.

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Radca Prawny

    Kancelaria Doradztwa Podatkowego Grzegorz Sawicki   Warszawa, Praga-Południe, Część biurowa Atrium Promenada    praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
    specjalista mid / senior  kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Opis stanowiska Kompleksowa obsługa prawna przedsiębiorców w zakresie prawa handlowego. Przygotowywanie dokumentów korporacyjnych, uchwał, umów i regulaminów. Rejestrowanie spółek w KRS (w tym przez system S24) oraz obsługa zmian we wpisach. Sporządzanie i opiniowanie umów handlowych....
  • Prawnik

    Doradztwo Podatkowe Graczyk S. C.   Wodzisław Śląski, ul. Radlińska 68    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Zakres obowiązków: Praca na rzecz Biura Zarządu, ścisła wspólpraca z Zarządem; Świadczenie bieżącej obsługi prawnej oraz doradztwa na rzecz firm wewnętrznych oraz Klientów Kancelarii; Analiza i rozwiązywanie zagadnień prawnych; Sporządzanie projektów pism procesowych, umów, opinii...
  • Prawnik / Asystent Prawny

    MONNARI TRADE S.A.   Łódź, ul. Rzgowska 30    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / asystent  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Zakres obowiązków: sporządzanie projektów opinii prawnych, pism, wniosków do organów państwowych i samorządowych; przygotowywanie stanowisk prawnych, opinii do umów zawieranych przez Spółkę oraz projektów umów związanych z bieżącą działalnością Spółki, weryfikowanie od strony...
  • Specjalista w Biurze Zarządu

    Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A.   Poznań    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Zakres zadań podstawowych: merytoryczna i formalna obsługa dokumentacji na szczeblu komórki organizacyjnej Biura Zarządu, w tym aktów zawierających regulacje wewnątrzorganizacyjne, udział w komisjach merytorycznych powoływanych w danym obszarze tematycznym, sporządzanie projektów pism,...
  • Prawnik / Prawniczka / Asystent / Asystentka ds. Prawnych

    Klient portalu Praca.pl   Łódź    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / asystent  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj bez CV
    1 dni
    Przygotowywanie projektów pism, opinii prawnych i umów; Weryfikacja dokumentów i regulacji wewnętrznych; Analiza zmian w przepisach prawa i wsparcie przy wdrażaniu procedur; Pomoc administracyjna dla działu prawnego i Biura Zarządu;
  • Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. Prawnych (Dział Rozwoju)

    Gemini Polska Sp. z o.o.   Gdańsk, Al. Grunwaldzka 411, Centrum Biznesowe Alchemia    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    3 dni
    Twoje zadania: wykonywanie czynności administracyjno-biurowych - obsługa obiegu dokumentów działu w tym rejestracja i archiwizacja, skanowanie, drukowanie, prowadzenie rejestru dokumentów oraz przygotowywanie zestawień i raportów dla potrzeb działu; współpraca wewnętrzna - bieżąca...
  • Specjalista / Specjalistka ds. prawno-administracyjnych i zamówień publicznych

    Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau   Oświęcim    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  Szukamy 3 pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Zakres obowiązków: Znajomość z obowiązujących aktów normatywnych, Monitoring obowiązujących przepisów dotyczących działalności Muzeum i informowanie przełożonych o zmianach w tym zakresie, Udzielanie informacji w zakresie obowiązujących przepisów, Wykonanie analiz prawnych i...