Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym z dyżurami) oraz permanentną obsługą klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzaniem kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci
Zakres zadań
- Prowadzi sprawy związane z nadzorem Ministra Cyfryzacji nad fundacjami, dla których jest on ministrem właściwym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach
- Wspiera koordynację zadań, właściwych dla wydziału, związanych z posiedzeniami Sejmu i Senatu, w tym zapewnia uczestnictwo przedstawicieli Ministra Cyfryzacji na posiedzeniach plenarnych Sejmu i Senatu, posiedzeniach Komisji sejmowych i senackich oraz przygotowuje (we współpracy z komórkami organizacyjnymi działu Informatyzacja) materiały merytoryczne na potrzeby komisji sejmowych i senackich, wynikające z bieżących prac komisji i z ich planów pracy
- Realizuje organizacyjno-techniczną i merytoryczną obsługę prac Rady ds. Cyfryzacji, w tym organizuje posiedzenia Rady ds. Cyfryzacji, przygotowuje protokoły i notatki z posiedzeń, wspiera przygotowywanie projektów uchwał i stanowisk Rady ds. Cyfryzacji, przygotowuje materiały na posiedzenia
- Prowadzi - w porozumieniu z Departamentem Cyberbezpieczeństwa - sprawy związane z obsługą organizacyjną Kolegium do Spraw Cyberbezpieczeństwa, w tym w szczególności przygotowuje i organizuje posiedzenia Kolegium
- Przygotowuje odpowiedzi na wystąpienia obywatelskie skierowane do Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa oraz przekazuje zgodnie z właściwością do innych instytucji korespondencję niebędącą we właściwości Pełnomocnika
- Zastępuje pracownika sekretariatu Biura oraz pracowników sekretariatu Sekretarzy Stanu KPRM części Informatyzacja
- Koordynuje i udziela odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, interwencje posłów i senatorów, posłów Parlamentu Europejskiego, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich oraz innych podmiotów o podobnym charakterze
- Prowadzi sprawy związane z udostępnianiem informacji publicznej oraz udostępnianiem i przekazywaniem informacji sektora publicznego, w tym prowadzi wewnętrzny rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz rejestr wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego w zakresie informatyzacji
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 1,5 roku doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Regulaminu Sejmu RP oraz Regulaminu Senatu RP, ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej , zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Kompetencje miękkie: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe