Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 135340
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
Zakres zadań
- Sporządza zestawienia, dokonuje analiz z zakresu wynagrodzeń oraz weryfikuje dane w celu udzielenia odpowiedzi na interpelacje poselskie, wnioski o dostęp do informacji publicznej, zapytania dziennikarzy w zakresie wynagrodzeń.
- Nalicza i sporządza listy płac wynagrodzeń, uposażeń, zasiłków z ubezpieczenia społecznego oraz należnych świadczeń dla pracowników i funkcjonariuszy takich jak: nagrody, premie, nagrody jubileuszowe, odprawy, ekwiwalenty za urlop, dodatkowe wynagrodzenie roczne, z uwzględnieniem potrąceń ustawowych i dobrowolnych pracownika. Sporządza listy płac z tytułu umów cywilno-prawnych oraz wynagrodzeń dla członków powołanych komisji.
- Sporządza comiesięczne zestawienia wypłaconych kwot z uwzględnieniem stopnia zaangażowania w projekt, w rozbiciu na paragrafy dla poszczególnych projektów unijnych oraz rezerw celowych, sporządza oraz weryfikuje wnioski płatnicze z zakresu naliczonych wynagrodzeń i uposażeń.
- Nalicza comiesięczne zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zrealizowanych wypłat, sporządza roczne informacje o dochodach osiąganych w danym roku przez pracownika MF oraz przez osoby obce wykonujące umowy zlecenia, o dzieło, członków powołanych komisji, sporządza roczne deklaracje o podatku dochodowym do urzędu skarbowego oraz przekazuje do właściwych urzędów skarbowych i osób zainteresowanych.
- Nalicza od zrealizowanych wypłat składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy i składki Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) na bazie systemu „PŁATNIK” oraz prowadzi bieżące rozliczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).
- Obsługuje zwolnienia lekarskie w portalu ZUS, wprowadza dane do systemu kadrowo-płacowego, rozlicza oraz nalicza świadczenia pracownicze ze środków pochodzących z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS).
- Opracowuje opinie i wyjaśnienia, na potrzeby wydziału, dotyczące stosowania przepisów prawa, w szczególności z zakresu wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych, podatku dochodowego, służby cywilnej, prawa pracy, ZFŚS.
- Projektuje wzory raportów i szablonów dokumentów na potrzeby wydziału niezbędnych przy naliczaniu wynagrodzeń, rozliczeniu składek ZUS i zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w systemie kadrowo-płacowym, w tym finansowanych z Funduszy Strukturalnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy w komórce płacowej
- Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania administracji publicznej
- Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej i aktów wykonawczych
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
- Znajomość ustawy o podatku dochodowym
- Znajomość ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
- Znajomość Kodeksu Pracy oraz przepisów wykonawczych
- Umiejętność stosowania i interpretowania przepisów prawa
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Umiejętność formułowania ustnych i pisemnych wypowiedzi
- Umiejętność współpracy w zespole
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub ekonomia lub finanse
- Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze związanym z udzielaniem informacji publicznej
- Znajomość programów Lex, Legalis
- Znajomość zaawansowana arkusza kalkulacyjnego MS Excel