Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 35048
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań– reprezentacja urzędu
– nietypowe godziny pracy wynikające z konieczności udziału w pracach Komisji Prawniczej, pracach legislacyjnych Sejmu lub Senatu, pilnego opracowania projektu aktu normatywnego pod względem prawnym, redakcyjnym i legislacyjnym albo opublikowania aktu normatywnego
– obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych tylko na jednym/na innym piętrze
– winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
– wejście do obiektu od strony Placu Trzech Krzyży nie przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wejście do tego budynku odbywa się przez wejście od ul. Wspólnej
– ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- 1. Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego projektów dotyczących w szczególności spraw należących do działu administracji rządowej - gospodarka, w tym z zakresu miar, specjalnych stref ekonomicznych, realizacji inwestycji, prawa przedsiębiorców, warunków wykonywania działalności gospodarczej, administrowania obrotem towarowym i obrotem towarowym z zagranicą, prawa własności przemysłowej, offsetu, gospodarki elektronicznej, a także spraw związanych z zarządzaniem mieniem państwowym: • opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części • opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo • opracowywanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części • reprezentowanie Ministra w pracach nad projektami aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych (w tym: udział w posiedzeniach konferencji uzgodnieniowych, Komisji Prawniczych a także Sejmu lub Senatu) • uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami • kierowanie do ogłoszenia aktów normatywnych i innych aktów prawnych podlegających ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej oraz w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" • prowadzenie Dziennika Urzędowego Ministra Przedsiębiorczości i Technologii • prowadzenie wykazu prac legislacyjnych Ministra oraz dokonywanie, na wniosek właściwych komórek organizacyjnych, wpisów projektów aktów normatywnych do wykazu prac legislacyjnych Ministra
- 2. Dokonywanie analiz prawnych w szczególności w sprawach należących do działu administracji rządowej – gospodarka, w tym: • przygotowywanie projektów opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny • opiniowanie, pod względem formalnoprawnym, projektów decyzji administracyjnych • opiniowanie projektów porozumień oraz umów z zakresu właściwości Ministra • przygotowywanie merytoryczne lub prowadzenie szkoleń z zakresu kwestii prawnych
- 3. Monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc., w tym: • analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii • analizowanie planowanych zmian prawnych • przekazywanie informacji zainteresowanym
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (lub ukończona aplikacja legislacyjna)
- ukończona aplikacja legislacyjna (lub 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych)
- znajomość Zasad techniki prawodawczej
- znajomość prawa z zakresu spraw należących do działu administracji rządowej - gospodarka oraz spraw z zakresu zarządzania mieniem państwowym
- znajomość procesu legislacyjnego RP i UE
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe