Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Główny specjalista do spraw legislacji

Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1078 dni temu
Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 78237

Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych,

  • wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości,

  • w budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm); w budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych,

  • praca w pokoju wieloosobowym,

  • praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner.

Zakres zadań

  • prowadzi analizy prawne w zakresie przepisów dotyczących promocji zatrudnienia i łagodzenia skutków bezrobocia,
  • prowadzi obsługę procesu legislacyjnego w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej (w tym m.in.: opracowuje i opiniuje projekty aktów prawnych),
  • monitoruje stan prawny i orzecznictwa oraz standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc. w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej, pod kątem planowanych zmian i ich skutków w zakresie prowadzonych spraw,
  • prowadzi postępowania administracyjne i pozaadministracyjne w obszarze rynku pracy (m.in. opracowuje projekty decyzji, postanowień w postępowaniu administracyjnym - w zakresie statusu osoby bezrobotnej, świadczeń z tytułu bezrobocia; prowadzi obsługę ministra właściwego do spraw pracy w sprawowaniu nadzoru nad wojewodami i starostami w zakresie prawidłowości wydawanych decyzji administracyjnych dotyczących statusu bezrobotnego i świadczeń z tytułu bezrobocia; prowadzi procedurę odwoławczą),
  • prowadzi obsługę interpelacji i zapytań poselskich zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej,
  • udziela informacji na wnioski i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych).

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • 4 lata doświadczenia w opracowywaniu projektów aktów prawnych lub ukończona aplikacja legislacyjna
  • znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych,
  • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
  • znajomość Zasad techniki prawodawczej,
  • znajomość ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa,
  • znajomość ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów,
  • umiejętność obsługi komputera MS Office,
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność,
  • myślenie analityczne.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

     

    Podobne oferty