Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 78237
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
- wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości,
- w budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm); w budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych,
- praca w pokoju wieloosobowym,
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner.
Zakres zadań
- prowadzi analizy prawne w zakresie przepisów dotyczących promocji zatrudnienia i łagodzenia skutków bezrobocia,
- prowadzi obsługę procesu legislacyjnego w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej (w tym m.in.: opracowuje i opiniuje projekty aktów prawnych),
- monitoruje stan prawny i orzecznictwa oraz standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc. w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej, pod kątem planowanych zmian i ich skutków w zakresie prowadzonych spraw,
- prowadzi postępowania administracyjne i pozaadministracyjne w obszarze rynku pracy (m.in. opracowuje projekty decyzji, postanowień w postępowaniu administracyjnym - w zakresie statusu osoby bezrobotnej, świadczeń z tytułu bezrobocia; prowadzi obsługę ministra właściwego do spraw pracy w sprawowaniu nadzoru nad wojewodami i starostami w zakresie prawidłowości wydawanych decyzji administracyjnych dotyczących statusu bezrobotnego i świadczeń z tytułu bezrobocia; prowadzi procedurę odwoławczą),
- prowadzi obsługę interpelacji i zapytań poselskich zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej,
- udziela informacji na wnioski i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- 4 lata doświadczenia w opracowywaniu projektów aktów prawnych lub ukończona aplikacja legislacyjna
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych,
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość Zasad techniki prawodawczej,
- znajomość ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa,
- znajomość ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów,
- umiejętność obsługi komputera MS Office,
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność,
- myślenie analityczne.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe