Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Główny specjalista do spraw legislacji

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
629 dni temu
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 103787

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


Pracownik wykonuje czynności o charakterze:



  • statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,

  • dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Na stanowisku występują nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), zagrożenie korupcją oraz częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy


https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci

Zakres zadań

  • Opracowuje i koordynuje pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym projekty aktów normatywnych, tj.: ustaw, rozporządzeń i zarządzeń z zakresu właściwości ministra właściwego do spraw informatyzacji
  • Koordynuje prowadzenie procesu legislacyjnego aktów normatywnych, w tym prowadzenia procesu uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania tych projektów; bierze udział w wewnątrzresortowych i międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych oraz posiedzeniach komisji prawniczych dotyczących tych projektów, jak również w posiedzeniach komisji sejmowych i senackich rozpatrujących projekty ustaw z zakresu właściwości ministra właściwego do spraw informatyzacji
  • Koordynuje prowadzenie procesu opiniowania projektów dokumentów rządowych o znacznym stopniu skomplikowania przygotowanych przez inne organy administracji rządowej, oraz uczestniczy w dalszych pracach nad tymi projektami, w szczególności: opracowuje projekty stanowisk ministra właściwego do spraw informatyzacji wobec tych projektów, koordynuje terminowość ich przygotowania, uczestniczy w międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych oraz w posiedzeniach komisji prawniczych dotyczących tych projektów
  • Opracowuje notatki na posiedzenia Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów, posiedzenia komisji sejmowych i senackich, przygotowuje wystąpienia na forum Parlamentu dla członków kierownictwa oraz materiały informacyjne na posiedzenia Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego dotyczące projektów dokumentów rozpatrywanych przez te gremia, a także opracowuje notatki dla ministra właściwego do spraw informatyzacji na posiedzenia Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów
  • Opiniuje projekty dokumentów rządowych przygotowywanych przez inne komórki organizacyjne Kancelarii Prezesa Rady Ministrów innych niż wymienione w zadaniu pierwszym pod względem zgodności z obowiązującym systemem prawa, a także projekty aktów prawnych o charakterze wewnętrznym
  • Opracowuje projektów stanowisk Rządu do poselskich, senackich i prezydenckich projektów ustaw oraz projekty odpowiedzi Ministra, w szczególności na interpelacje poselskie, w zakresie właściwości komórki organizacyjnej
  • Obsługuje edytor aktów prawnych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • 4 lata pracy w zakresie opracowywania aktów prawnych (wymagane w przypadku nieposiadania aplikacji legislacyjnej)
  • Aplikacja legislacyjna (w przypadku nieposiadania 4 lat pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych)
  • Znajomość: podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa; zasad techniki prawodawczej; przepisów dotyczących informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne; zasad opracowywania, uzgadniania i ogłaszania aktów normatywnych; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Kompetencje miękkie: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, negocjowanie, myślenie analityczne, współpraca, komunikacja, kreatywność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe z zakresu specjalistycznych dziedzin prawa
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
 

Podobne oferty