Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 27905
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańPracownik wykonuje czynności: o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze oraz o charakterze dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM. Część czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów, permanentna obsługa klientów wewnętrznych i zewnętrznych. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Gmach został wzniesiony w 1900 r. Obecnie jest obiektem zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków. Budynek wielokondygnacyjny, wyposażony w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku zainstalowane są 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną. W budynku znajduje się stołówka pracownicza.
Zakres zadań
- Wykonywanie zadań związanych z nadzorem Prezesa Rady Ministrów nad działalnością administracji rządowej poprzez opracowywanie analiz faktycznych i prawnych obszarów występowania nieprawidłowości w działalności instytucji publicznych
- Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych oraz wystąpień do ministrów/kierowników jednostek centralnych związanych z nadzorem Prezesa Rady Ministrów oraz wynikających z ustaleń instytucji kontrolnych (np. NIK), w tym nadzorowanie realizacji wniosków adresowanych do Prezesa Rady Ministrów i Rady Ministrów
- Koordynowanie, rozpatrywanie i monitorowanie spraw wynikających z interwencji dotyczących jednostek podległych lub nadzorowanych przez Prezesa Rady Ministrów, istotnych z punktu widzenia zadań wykonywanych przez te jednostki oraz podejmowanie działań interwencyjnych w celu wyeliminowania nieprawidłowości
- Rozpatrywanie spraw i przygotowywanie odpowiedzi dla sądów i prokuratury na wnioski o informację publiczną oraz na interpelacje i zapytania poselskie w zakresie działalności Centrum Obsługi Administracji
- Opracowywanie zbiorczych raportów, sprawozdań i analiz, w tym dla potrzeb Kierownictwa KPRM oraz Departamentu
- Przygotowywanie dla Prezesa Rady Ministrów propozycji tematów do Planu pracy NIK
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe wyższe magisterskie administracyjne lub ekonomiczne lub politologiczne lub prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w co najmniej jednym z następujących obszarów: opiniowania i projektowania regulacji prawnych, nadzoru, audytu, kontroli, w tym kontroli zarządczej, finansów lub zarządzania projektami
- Biegła znajomość organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w tym znajomość przepisów prawa dot. funkcjonowania administracji publicznej, m.in. prawa administracyjnego, finansów publicznych, prawa ustrojowego oraz regulacji prawnych dotyczących jednostek funkcjonujących w wybranych działach administracji
- Znajomość zasad wykładni i orzecznictwa sądów powszechnych
- Znajomość procedur kontrolnych, w tym regulujących działalność NIK
- Umiejętność: analitycznego myślenia i syntetycznego formułowania wniosków, precyzyjnego formułowania ocen i argumentowania, kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji z zachowaniem bezstronności i zawodowego sceptycyzmu (tj. zdolność krytycznego myślenia i kwestionowania narzucanych interpretacji), negocjacji przy wypracowywaniu wspólnych stanowisk, pracy w zespole oraz koordynowania pracy innych (np. grup roboczych i zespołów zadaniowych), pracy pod presja czasu
- Kierowanie się zasadami etyki zawodowej
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” albo wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe na kierunku audyt lub kontrola lub nadzór lub ewaluacja
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze sporządzania interdyscyplinarnych i systemowych analiz
- Znajomość języka angielskiego na poziomie C1