Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 31813
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Praca realizowana jest również w nietypowych godzinach (dyżury).Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Zakres zadań
- koordynacja procesu monitoringu prasy i mediów elektronicznych w zakresie oceny procedowanych projektów aktów prawnych
- stały monitoring i analiza parlamentarnego procesu legislacyjnego nad wybranymi projektami ustaw w zakresie prac merytorycznych oraz przebiegu procedur parlamentarnych i przedstawianie notatek, raportów, analiz w tym zakresie
- realizacja procedur dotyczących przygotowywania stanowisk Rady Ministrów do pozarządowych projektów ustaw w szczególności przez prowadzenie korespondencji oraz monitoring prac
- pełnienie dyżurów w czasie plenarnych posiedzeń Sejmu i Senatu
- prowadzenie korespondencji oraz dokumentacji w sprawach dotyczących przebiegu procesu legislacyjnego
- przewidywanie ścieżki legislacyjnej dla wybranych projektów ustaw oraz ocena stopnia jej realizacji w tym identyfikacja potencjalnych zagrożeń
- prace projektowe nad rozwojem narzędzi informatycznych wspierających obsługę procesu legislacyjnego
- prowadzenie systemów informatycznych wspomagających obsługę procesu legislacyjnego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi procesu legislacyjnego
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- znajomość jednego z języków urzędowych UE na poziomie komunikatywnym - B1
- wiedza z zakresu: prawa parlamentarnego i konstytucyjnego, regulacji dotyczących pracy Rady Ministrów oraz organizacji administracji rządowej, technik legislacyjnych, działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
- umiejętności: myślenia analitycznego, zarządzania wiedzą, współpracy, komunikacji, odporność na stres i pracę pod presja czasu
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne
- znajomość jednego z języków urzędowych UE na poziomie dobrym - B2