Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 77969
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
Zakres zadań
- Optymalizuje procesy płacowe, przygotowuje wymagania biznesowe w zakresie automatyzacji i robotyzacji procesów.
- Sporządza zestawienia i analizy z zakresu wynagrodzeń, w celu udzielenia odpowiedzi na interpelacje poselskie, wnioski o dostęp do informacji publicznej oraz zapytania dziennikarzy.
- Nalicza i sporządza listy płac wynagrodzeń, uposażeń, zasiłków z ubezpieczenia społecznego oraz należnych świadczeń dla pracowników i funkcjonariuszy takich jak: nagrody, premie, nagrody jubileuszowe, odprawy, ekwiwalenty za urlop, dodatkowe wynagrodzenie roczne, z uwzględnieniem potrąceń ustawowych i dobrowolnych pracownika. Sporządza listy płac z tytułu umów cywilno-prawnych oraz wynagrodzeń dla członków powołanych komisji.
- Nalicza wynagrodzenia i uposażenia oraz sporządza comiesięczne zestawienia wypłaconych kwot z uwzględnieniem stopnia zaangażowania w projekt, w rozbiciu na paragrafy dla poszczególnych projektów unijnych oraz rezerw celowych, w celu zapewnienia prawidłowości rozliczeń księgowych oraz refundacji kosztów z funduszy unijnych. Sporządza i weryfikuje wnioski płatnicze z zakresu naliczania wynagrodzeń i uposażeń.
- Nalicza comiesięczne zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zrealizowanych wypłat. Sporządza roczne informacje o dochodach osiąganych w danym roku przez pracowników MF oraz przez osoby obce wykonujące umowy zlecenia, o dzieło i członków powołanych komisji. Sporządza roczną deklarację o podatku dochodowym do urzędu skarbowego oraz przekazuje ją do właściwych urzędów skarbowych i osób zainteresowanych.
- Od zrealizowanych wypłat nalicza składki na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i na Fundusz Pracy. Sporządza zbiorczą deklarację Ministerstwa w zakresie składek ZUS i Funduszu Pracy na bazie systemu „PŁATNIK” oraz prowadzi bieżące rozliczenia z ZUS.
- Sporządza zaświadczenia o wysokości zarobków pracowników i funkcjonariuszy do celów emerytalno-rentowych, bankowych, sądowych i spraw socjalnych. Przygotowuje na bieżąco informacje o podstawie naliczania składek ZUS i o odprowadzonych składkach, w celu udzielenia informacji właściwym organom i instytucjom.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w komórce płacowej
- Znajomość przepisów z zakresu naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawy: o systemie ubezpieczeń społecznych, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o służbie cywilnej, o Krajowej Administracji Skarbowej, Kodeksu pracy oraz przepisów wykonawczych
- Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość programów informatycznych KOMA eHR i EZD