Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Główny specjalista

Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Warszawa
specjalista (mid)
praca stacjonarna
25 dni temu
Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 135796

Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych


 


Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)


 


Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)

Zakres zadań

  • Organizuje, prowadzi i koordynuje przygotowanie szkoleń i ćwiczeń krajowych i międzynarodowych z zakresu zarzadzania kryzysowego, reagowania kryzysowego i ochrony infrastruktury krytycznej, w tym we współpracy z instytucjami dydaktycznymi, w tym: analizuje obowiązujące przepisy oraz dokumenty z uwzględnieniem najważniejszych zagrożeń, skutków ich wystąpienia, możliwości reagowania, a także priorytetów w reagowaniu na poszczególne zagrożenia; bierze udział w seminariach przygotowujących do szkoleń i ćwiczeń krajowych i międzynarodowych; analizuje sprawozdania opracowane przez uczestników szkoleń i ćwiczeń; opracowuje sprawozdania z przebiegu szkoleń i ćwiczeń; aktualizuje ewidencje planowanych przedsięwzięć szkoleniowych w zakresie zarządzania i reagowania kryzysowego, ochrony infrastruktury krytycznej;
  • Opracowuje i aktualizuje plan zarządzania kryzysowego dla działu administracji rządowej transport oraz żegluga śródlądowa, w tym: analizuje dane zawarte w planie z uwzględnieniem obowiązujących przepisów i opracowań dotyczących zarządzania kryzysowego; przeprowadza wewnętrzne i zewnętrzne uzgodnienia resortowe; weryfikuje dane zgłaszane przez jednostki organizacyjne resortu oraz komórki organizacyjne Ministerstwa; opracowuje projekt planu i przeprowadza uzgodnienia wewnętrzne;
  • Pełni dyżury w ramach Zespołu Monitorowania Zagrożeń, w tym: informuje członków kierownictwa Ministerstwa o wystąpieniu zagrożeń oraz zaistnieniu sytuacji kryzysowych poprzez sporządzanie raportów; współdziała z podmiotami realizującymi zarządzanie kryzysowe i politykę informacyjną; przekazuje informacje o wystąpieniu zagrożeń oraz zaistnieniu sytuacji kryzysowej w działach administracji rządowej właściwych dla Ministra; gromadzi i przetwarza informacje dotyczące zagrożeń infrastruktury krytycznej w działach;
  • Uzgadnia plany zarządzania kryzysowego organów podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
  • Aktualizuje Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego, dotyczący kompetencji ministra właściwego do spraw transportu oraz ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej;
  • Uczestniczy w pracach związanych z aktualizacją Krajowego Planu Zarządzania Kryzysowego;
  • Opracowuje analizy i opinie oraz dokonuje oceny możliwości wystąpienia zagrożeń lub ich rozwoju, a także gromadzi informacje o zagrożeniach na potrzeby Ministra;
  • Bierze udział w organizowaniu systemu stałego dyżuru w Ministerstwie.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • Dostęp do informacji niejawnych lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość ustawy o zarządzaniu kryzysowym i aktów wykonawczych
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • Wiedza z zakresu opracowywania planów i dokumentów strategicznych w zakresie bezpieczeństwa lub zarządzania kryzysowego
  • Wiedza z zakresu przygotowywania i prowadzenia ćwiczeń zarządzania kryzysowego
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

 

Podobne oferty