Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2616 dni temu
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 8511

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.

Zakres zadań

  • przeprowadzanie kontroli w wojewódzkich i powiatowych zespołach do spraw orzekania o niepełnosprawności,
  • prowadzenie szkoleń, w tym przygotowywanie materiałów pomocniczych, programów i materiałów szkoleniowych dla członków zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności dotyczących procedur i standardów postępowania w sprawach orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności,
  • przygotowywanie projektów decyzji i postanowień Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, w tym w zakresie dostępu do informacji publicznej, odpowiadanie za zgodne z przepisami prawa prowadzenie postępowań m.in. w zakresie stwierdzania nieważności orzeczeń lub wznawiania postępowań orzeczniczych,
  • udzielanie odpowiedzi na skargi, wnioski i pisma obywateli oraz zapytania podmiotów państwowych i osób prywatnych, interpelacje poselskie, wystąpienia i zapytania senatorów, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, urzędów centralnych, Rady Ministrów, Komitetu Rady Ministrów, Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka,
  • udzielanie wyjaśnień powiatowym i wojewódzkim zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności oraz innym organom administracji rządowej i samorządowej,
  • reprezentowanie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przed Naczelnym i Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawach z zakresu orzecznictwa o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności,
  • współuczestniczenie w przygotowaniu i opiniowaniu projektów aktów normatywnych i innych dokumentów dotyczących orzecznictwa i problematyki osób niepełnosprawnych oraz sygnalizowanie potrzeby podjęcia inicjatywy legislacyjnej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
  • Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych do ustawy
  • Znajomość rozporządzenia w sprawie trybu i sposobu przeprowadzania kontroli przez organy upoważnione do kontroli na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
  • Znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
  • Znajomość ustawy Kodeks postępowania cywilnego
  • Znajomość ustawy Kodeks cywilny
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość procedury administracyjnej i sądowo-administracyjnej
  • Wiedza z zakresu polityki społecznej, świadczeń rodzinnych i ubezpieczeń społecznych
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność obsługi komputera MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

     

    Podobne oferty