Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 115214
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Badana zgodność strategii i programów w ramach krajowej polityki rynku pracy, w tym uczestniczy w opracowywaniu rozwiązań systemowych w zakresie łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej (głównie projektów pilotażowych oraz programów specjalnych): • analizowanie wdrażania programów pod kątem realizacji strategii • formułowanie propozycji i zaleceń zmian
- Prowadzi obsługę interpelacji i zapytań poselskich dotyczących m.in. tematyki aktywizacji zawodowej w tym: • gromadzenie materiałów • przygotowywanie odpowiedzi • prowadzenie konsultacji
- Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc., głównie w zakresie programów i projektów rynku pracy w tym: • analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii • analizowanie planowanych zmian prawnych • przekazywanie informacji zainteresowanym
- Organizuje szkolenia/ seminaria/ konferencje w celu doskonalenia kompetencji kadr publicznych służb zatrudnienia w tym: • opracowywanie/ weryfikowanie/ uzgadnianie programów • analizowanie i identyfikowanie potrzeb szkoleniowych grup docelowych • definiowanie celów, określanie komunikatów oraz docelowych efektów działań
- Prowadzi obsługę procesu przyznawania patronatów w tym: • weryfikowanie/ opiniowanie wniosków o przyznanie patronatu
- Wdraża programy w obszarze wsparcia publicznych służb zatrudnienia współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w tym: • opiniowanie/ zatwierdzanie dokumentów wdrożeniowych (np. instrukcji wykonawczych, wytycznych, etc.) • przeprowadzanie konsultacji i uzgodnień • udział w spotkaniach konsultacyjnych/ Komitetów Monitorujących z zakresu realizacji programu
- Organizuje i zarządza systemem wsparcia dla projektów (np. kluczowych/ indywidualnych/ pozakonkursowych), związanych ze współpracą z samorządami lokalnymi i regionalnymi przy realizacji projektów i inicjatyw w ramach promocji zatrudnienia i łagodzenia skutków bezrobocia w tym: • bieżąca współpraca z beneficjentami projektów • analizowanie możliwości wsparcia w ramach dostępnych instrumentów pomocowych• identyfikowanie potrzeb beneficjentów na wsparcie zewnętrzne
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- komunikatywna znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz wybranych przepisów wykonawczych do ustawy
- znajomość problematyki rynku pracy w Polsce w tym wiedza dotycząca funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia
- umiejętność współpracy
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- komunikatywność
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe