Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 43031
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- opracowywanie stanowisk i opinii do projektów aktów prawnych i innych dokumentów rządowych, przedkładanych w ramach uzgodnień wewnętrznych i konsultacji międzyresortowych,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania dotyczące zagadnień będących we właściwości Wydziału,
- opracowywanie wyjaśnień, zaleceń i wytycznych w zakresie stosowania przepisów dotyczących gospodarowania środkami Funduszu Pracy,
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i realizacją umów dotyczących przekazywania instytucjom środków Funduszu Pracy na finansowanie zadań ustawowych,
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem podstaw prawnych do prefinansowania z FP projektów systemowych urzędów pracy finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego,
- przygotowywanie aktów wykonawczych do ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- przygotowywanie nowych rozwiązań prawnych z zakresu gospodarowania środkami Funduszu Pracy na zadania ustawowe.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo i administracjadoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub na stanowisku związanym z analizą aktów prawnych lub obsługą prawną
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych, w zakresie gospodarowania środkami Funduszu Pracy
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość przebiegu procesu legislacyjnego i „Zasad techniki prawodawczej”
- Komunikatywność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe