Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
• zagrożenie korupcją
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
• rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Zakres zadań
- Prowadzi sprawy wynikające z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników Ministerstwa, w tym: -prowadzi sprawy dotyczące zawierania, zmiany oraz rozwiązywanie stosunku pracy, -prowadzi akta osobowe i bazy danych pracowników Ministerstwa w systemie informatycznym, -zgłasza pracowników i członków ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, -ustala uprawnienia pracowników do: urlopów, dodatków za wieloletnią pracę, emerytur, odpraw emerytalnych i rentowych, nagród jubileuszowych, wypłat z funduszu nagród oraz dodatkowego wynagrodzenia rocznego,- prowadzi ewidencje nieobecności pracowników i sprawy z zakresu przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy, -kieruje pracowników na profilaktyczne badania lekarskie i monitoruje terminowe ich wykonania, -upowszechnia informacje o zmianach kadrowych w kierownictwie Ministerstwa, na stanowiskach dyrektorów i zastępców dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa;
- Prowadzi sprawozdawczość z zakresu zatrudnienia, w tym: sporządza sprawozdania dla Głównego Urzędu Statystycznego, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Ministerstwa Finansów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, prowadzi analizy z zakresu zatrudnienia i wynagrodzeń;
- Prowadzi sprawy związane z podejmowaniem dodatkowego zatrudnienia lub zajęć zarobkowych przez pracowników Ministerstwa;
- Prowadzi sprawy w zakresie etatyzacji w Ministerstwie;
- Gospodaruje środkami na wynagrodzenia;
- Obsługuje administracyjnie zespół antymobbingowy działający w Ministerstwie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
- Znajomość ustaw: Kodeks pracy, o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych, Prawo zamówień publicznych, o finansach publicznych, lustracyjnej oraz przepisów wykonawczych
- Skuteczna komunikacja
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe