Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 55762
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Zakres zadań
- Koordynowanie prac związanych z opracowaniem planu dochodów i wydatków bieżących państwowych jednostek budżetowych i zadań budżetowych w dziale 100 – Górnictwo i kopalnictwo, opracowanie projektu budżetu państwa w częściach 48 – Gospodarka złożami kopalin, 60 – Wyższy Urząd Górniczy, 68 – Państwowa Agencja Atomistyki oraz 85/00 – Województwa w zakresie działu 100.
- Uzgadnianie oraz analiza projektów planów finansowych państwowych funduszy celowych, Funduszu Niskoemisyjnego Transportu oraz Funduszu Wypłaty Różnicy Ceny, projektów ich zmian oraz sprawozdań z wykonania.
- Planowanie i uruchamianie środków na finansowanie dodatków energetycznych dla odbiorców wrażliwych energii elektrycznej, wydawanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne oraz monitoring ich wykonania.
- Sporządzanie, w zakresie prowadzonej problematyki, projektów opinii do projektów aktów prawnych oraz do programów i innych dokumentów, a także opracowywanie interpretacji obowiązujących przepisów.
- Planowanie, monitorowanie i rozliczanie środków budżetu państwa przeznaczanych na realizację wieloletnich programów, będących w zakresie ministra właściwego ds. energii, opracowywanie projektów decyzji Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju w zakresie zmian budżetu państwa dotyczących uruchamiania rezerw celowych oraz środków dla potrzeb realizacji tych programów.
- Analizowanie, w zakresie prowadzonej problematyki, wniosków dysponentów części budżetowych dotyczących zmian w wydatkach budżetu państwa, opracowywanie projektów decyzji Ministra wprowadzających wnioskowane zmiany oraz opracowywanie projektów decyzji Ministra w zakresie zmian budżetu państwa dotyczących uruchamiania rezerw celowych.
- Opracowywanie okresowych i rocznych analiz z realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa w zakresie koordynowanego działu i części budżetowej.
- Opracowywanie projektów odpowiedzi na korespondencję z zakresu finansowanego działu i części budżetowej otrzymywaną z innych Ministerstw, od wojewodów, posłów i senatorów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość zasad planowania i wykonywania budżetu państwa
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
- Znajomość przepisów prawa gospodarczego, handlowego i finansowego ze szczególnym uwzględnieniem przepisów z zakresu finansowania górnictwa i energetyki
- Zaawansowana znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi dotyczących realizowanych zadań
- Wiedza z zakresu funkcjonowania administracji rządowej oraz jednostek samorządu terytorialnego
- Znajomość zasad sporządzania planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych
- Znajomość obsługi systemu informatycznego TREZOR
- Znajomość zasad techniki legislacyjnej