Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 64702
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Brackiej 4 jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. W budynku brak jest windy umożliwiającej wjazd osobie na wózku inwalidzkim. W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- analizowanie efektywności rozwiązań prawno-instytucjonalnych obowiązujących w obszarze (długofalowej) polityki senioralnej,
- wypracowywanie i współdziałanie w opracowywaniu projektów standardów usług socjalnych udzielanych osobom starszym, udział w ich doskonaleniu oraz nadzorze nad ich wdrażaniem,
- inicjowanie badań naukowych i analitycznych oraz prognoz dotyczących wybranych obszarów i warunków życia osób starszych i proponowanie koniecznych zmian w oparciu o uzyskiwane rezultaty badań i wyniki analiz statystycznych z zakresu populacji osób starszych,
- nadzorowanie spójności pomiędzy założeniami strategicznych działań administracji rządowej a opracowanymi i realizowanymi przez regionalne samorządy terytorialne strategiami rozwoju regionów w zakresie problematyki senioralnej, wykluczenia społecznego i marginalizacji społecznej osób starszych,
- udział w przedsięwzięciach i wydarzeniach dotyczących tematyki senioralnej, współpracy wewnątrz- i międzypokoleniowej oraz aktywnego i zdrowego starzenia się seniorów,
- realizacja zadań i programów kierowanych do seniorów we współpracy z właściwymi organami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi i instytucjami,
- monitorowanie i ocena realizacji zadań wynikających ze strategii polityki senioralnej określonych w długookresowych krajowych strategiach i programach,
- reprezentowanie Departamentu/Ministerstwa na konferencjach, sejmikach, spotkaniach i naradach (w tym spotkaniach międzynarodowych i zagranicznych) z zakresu tematyki senioralnej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku administracja lub polityka społecznadoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym co najmniej 1 rok w obszarze polityki społecznej
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Znajomość ustawy o osobach starszych
- Znajomość ustawy o pomocy społecznej
- Wiedza z zakresu ogólnej problematyki społeczno-ekonomicznej
- Znajomość polityki społecznej w zakresie osób starszych
- Komunikatywność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS OFFICE
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe