Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 110859
Warunki pracy
- Krajowe wyjazdy służbowe
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawach naruszenia praw pacjentów
- Rozpatruje skargi i wnioski pacjentów, przyjmuje pacjentów zgłaszających się bezpośrednio do Biura
- Sporządza projekty pism w przedmiocie: a) wskazania wnioskodawcom przysługujących środków prawnych, b) przekazania sprawy zgodnie z właściwością, c) niepodjęcia sprawy
- Przygotowuje projekty: a) odpowiedzi na skargi, o których mowa w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego, b) ustaw, rozporządzeń lub aktów prawa miejscowego dotyczących ochrony praw pacjentów, w tym założeń do projektów ustaw, w szczególności celem przedłożenia Radzie Ministrów
- Przygotowuje projekty wystąpień: a) do podmiotów leczniczych oraz innych instytucji lub organów administracji publicznej celem weryfikacji zasadności wszczęcia postępowania lub podjęcia innych czynności przez Rzecznika, b) Rzecznika Praw Pacjenta do organu, organizacji lub instytucji, w których działalności Rzecznik stwierdził naruszenie praw pacjenta, c) Rzecznika do organu nadrzędnego nad jednostką – w której działalności Rzecznik stwierdził naruszenia praw pacjenta – z wnioskiem o zastosowanie środków przewidzianych w przepisach prawa, d) Rzecznika Praw Pacjenta do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej bądź o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie ochrony praw pacjentów
- Bierze udział w zbadaniach spraw na miejscu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze orzeczniczym, kontrolnym w administracji publicznej, w obszarze związanym z ochroną zdrowia, w obsłudze prawnej lub w zakresie zastępstwa procesowego
- Znajomość przepisów w zakresie praw pacjenta i odpowiedzialności z tytułu naruszenia tych praw, w szczególności ustaw: o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta wraz z aktami wykonawczymi, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz o działalności leczniczej
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie przepisów ogólnych, postępowania administracyjnego oraz skarg i wniosków
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność pracy w zespole
- Bardzo dobra organizacja pracy własnej, umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
- Umiejętność czynnego słuchania i analizowania przekazywanych informacji
- Otwarte podejście do klienta
- Umiejętność argumentowania i przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
- Asertywność
- Kreatywność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe