Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 33707
Warunki pracy
1. Zagrożenie korupcją.Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Zakres zadań
- Sporządzanie, kontrola pod względem merytorycznym i finansowym oraz nadzór umów z podmiotami świadczącymi usługi w zakresie działalności Wydziału. Sporządzanie pism i notatek w zakresie wykonywanych zadań.
- Sporządzanie kalkulacji szacunkowej wartości zamówienia w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Branie czynnego udziału w pracach powoływanych komisji przetargowych w celu wyboru Wykonawcy dostaw i usług leżących we właściwościach Wydziału. Kontaktowanie się z podmiotami zewnętrznymi (wykonawcami świadczącymi usługi i dostawy) w celu rozeznania rynku oraz przygotowywanie wniosków o zakup towarów lub usług leżących we właściwości Wydziału.
- Analizowanie i raportowanie wydatków poniesionych na poszczególny rodzaj usług/dostaw w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji rzeczowo-finansowej dot. działalności Wydziału oraz o udzielonych zamówieniach publicznych.
- Rejestrowanie umów oraz faktur VAT w systemie komputerowym Egeria w celu dostarczenia dokładnej informacji o stanie realizacji zaciągniętych przez Wydział zobowiązań i kontroli realizacji budżetu. Dokonywanie opisu faktur wystawianych przez podmioty zewnętrzne realizujące zlecenia Wydziału pod względem merytorycznym w celu kontroli i rozliczenia wydatków pokrywanych z budżetu Wydziału.
- Sporządzanie w cyklu, miesięcznym, rocznym, dekadowym harmonogramu planowanych wydatków/płatności oraz zapotrzebowania na środki finansowe dla Wydziału na zlecenie Wydziału Planowania i Realizacji Budżetu.
- Współtworzenie planów finansowo-rzeczowych i zamówień publicznych Wydziału w celu szczegółowego określenia rodzaju działalności Wydziału i związanych z nimi kosztów.
- Monitorowanie i analiza wewnętrznych procedur oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi MSZ w celu opracowywania, zgodnie z obowiązującymi regulacjami, instrukcji, zarządzeń
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Znajomość ustawy o rachunkowości.
- Znajomość ustawy prawo zamówień publicznych.
- Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej.
- Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych.
- Umiejętność obsługi arkuszy kalkulacyjnych Excel.
- Umiejętność współpracy.
- Umiejętność argumentowania.
- Umiejętność analitycznego myślenia.
- Zorientowanie na osiąganie celów.
- Kreatywność.
- Samodzielność i inicjatywa.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych i prawa zamówień publicznych
- Umiejętność obsługi specjalistycznego programu komputerowego: EGERIA na poziomie: dysponent