Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi, częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz, Wymaga dyspozycyjności.
Praca na stanowisku związana jest z dostępem do dokumentów oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie.
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy Al. Szucha 21 (w pobliżu siedziby Kancelarii). Budynek siedmiokondygnacyjny. Pracownicy Kancelarii wykonują pracę na II, III, IV i V piętrze budynku. Wejście do budynku nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących. Są tu drzwi obrotowe. Windy są dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na ulicy Szucha 16, po drugiej strony ulicy, w niedalekiej odległości od budynku. Na parterze budynku jest toaleta dostosowana do osób z niepełnosprawnością ruchową.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
Zakres zadań
- Dokonuje analizy porównawczej przepisów krajowych i unijnych oraz przygotowuje projekty pism i opinii o zgodności z prawem UE projektów krajowych aktów prawnych
- Dokonuje przeglądu i analizy orzecznictwa oraz pism procesowych wpływających do Departamentu w związku z prowadzonymi postępowaniami przed Trybunałem Sprawiedliwości UE i Trybunałem EFTA, przygotowuje projekty pism procesowych i wystąpień przed sądami oraz bierze udział w rozprawach
- Bierze udział w spotkaniach, konferencjach uzgodnieniowych i komisjach prawniczych, przygotowuje sprawozdania z ich przebiegu oraz udziela informacji w zakresie obowiązujących przepisów prawa UE, a także opracowuje zestawienia uwag i zmian stanowiących podstawę do późniejszej analizy zgodności projektu z prawem UE
- Pozyskuje informacje o przebiegu prac legislacyjnych przez kontakty z przedstawicielami innych urzędów w ramach koordynowania terminowości implementacji prawa UE do krajowego porządku prawnego
- Zbiera informacje i dane na potrzeby ekspertyz prawnych w zakresie prawa UE
- Sporządza cykliczne dokumenty o charakterze sprawozdawczym, dotyczące zadań koordynacyjnych departamentu względem innych ministerstw i urzędów centralnych
- Obsługuje bazę e-step oraz bazę notyfikacji krajowych środków wykonawczych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość języka angielskiego lub francuskiego na poziomie B2 lub wyższym
- Posiadanie wiedzy w zakresie prawa Unii Europejskiej i funkcjonowania instytucji UE
- Kompetencje miękkie: komunikacja, myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Prawnicze podyplomowe studia kierunkowe lub studia doktoranckie
- Aplikacja prawnicza legislacyjna lub radcowska lub adwokacka lub sędziowska
- Kursy lub szkolenia z zakresu prawa UE
- Wpis na listę radców prawnych lub adwokatów
- Znajomość języka urzędowego UE innego niż język angielski lub francuski – poziom B1 lub wyższy
- Znajomość krajowego procesu legislacyjnego