Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 85465
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Analizuje, weryfikuje i zatwierdza kwartalne sprawozdania i zbiory centralne z realizacji ustawy świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz kwartalne i półroczne sprawozdania z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Przygotowuje projekty zmian w zakresie elektronicznej sprawozdawczości z realizacji ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, aktualizuje zakres zbioru centralnego.
- Monitoruje, pod względem statystycznym, realizację przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych rządowego programu „Dobry start”.
- Projektuje i wdraża koncepcje działań dotyczących integracji systemów teleinformatycznych.
- Przygotowuje wkład do projektu Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w sporządzaniu analiz i prognoz statystycznych lub finansowych
- Znajomość przepisów, w szczególności związanych z finansowaniem i sporządzaniem sprawozdań, z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- Znajomość zagadnień związanych z finansowaniem i sporządzaniem sprawozdań z zakresu ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
- Znajomość zagadnień o statystyce publicznej
- Umiejętność analizy i interpretacji danych statystycznych
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office, w szczególności MS Excel.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe