Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Starszy specjalista

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1329 dni temu
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 68198

Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.

Pracownikom oferujemy:
– umowę o pracę na czas nieokreślony lub określony (w przypadku osób po raz pierwszy zatrudnianych w służbie cywilnej pierwsza umowa na okres 12 miesięcy)
– trzynaste wynagrodzenie, pakiet szkoleń, możliwość ubiegania się o refundację kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych
– pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku, częściowa refundacja kosztów udziału w wydarzeniach kulturalnych)
– możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie i pakietu opieki medycznej

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
– zagrożenie korupcją
– częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie na stanowiska od głównego specjalisty oraz przystępujący do naboru urzędnicy służby cywilnej, w przypadku zatrudnienia w Ministerstwie będą objęci ograniczeniami wynikającymi z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393, z późn. zm.) oraz będą zobowiązani do złożenia – przed objęciem stanowiska - oświadczenia o stanie majątkowym potwierdzającego nienaruszanie ograniczeń lub zakazów wynikających z przepisów prawa.
Dla zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa prowadzonych działań, w Ministerstwie został ustanowiony System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Każdy pracownik jest zobowiązany do przestrzegania określonych w Ministerstwie zasad bezpieczeństwa przetwarzania informacji.

Zakres zadań

  • Przygotowywanie materiałów do projektu ustawy budżetowej i Wieloletniego Planu Finansowego Państwa (WPFP) w zakresie / w obszarze działalności jednostek podległych i nadzorowanych oraz w zakresie departamentu cz. 22 i cz. 69 w tym: - weryfikowanie zgłoszeń dysponentów do projektu ustawy budżetowej oraz WPFP w zakresie programów, - opracowywanie/ przekazywanie informacji w zakresie projektu budżetu, - przygotowywanie wieloletniej prognozy wydatków, - przygotowywanie formularzy i przekazywanie ich do właściwej komórki organizacyjnej/ ministra właściwego ds. finansów publicznych i/ lub innych organów, w tym w zakresie programów, - opracowywanie/ przekazywanie informacji w zakresie projektu budżetu, - weryfikowanie zgłoszeń komórek organizacyjnych oraz jednostek podległych Ministerstwu do projektu ustawy budżetowej i WPFP w zakresie dochodów i wydatków, - aktualizowanie katalogu układu zadaniowego, - przygotowywanie wieloletniej prognozy wydatków, - opracowywanie celów i mierników wraz z metodologią ich wyznaczania, - aktualizowanie katalogu układu zadaniowego;
  • Gospodarowanie środkami finansowymi na poziomie komórki organizacyjnej/zadania w zakresie departamentu cz. 22 i cz. 69 w tym: - zgłaszanie propozycji/ prognoz wydatków i dochodów na kolejne lata budżetowe, - stały monitoring wydatków lub dochodów oraz dostępności środków budżetowych, - nadzór nad racjonalnym gospodarowaniem środkami finansowymi, - weryfikowanie merytoryczne dowodów księgowych, - wnioskowanie o zabezpieczenie środków finansowych;
  • Udzielanie dotacji w zakresie środków finansowych przekazywanych dla PGW WP, PSH, PSHM, PS ds. BBP w tym: - koordynowanie realizacji umów dotacyjnych, - kontrolowanie i monitorowanie projektów dotacyjnych,- opieka merytoryczna nad projektami dotacyjnymi;
  • Współpraca z organami kontroli zewnętrznych w zakresie / w obszarze departamentu w tym:- wsparcie organizacyjne procesu kontroli/ audytu prowadzonych przez instytucje zewnętrzne, - udział w procedurze kontrolnej (w tym: analizowanie ustaleń kontroli i przygotowywanie zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego oraz informacji o realizacji wniosków i uwag zawartych w wystąpieniu pokontrolnym,- monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych/ po audycie
  • Zarządzanie rezerwami celowymi/ subwencją ogólną przeznaczonymi na finansowanie wydatków w zakresie / w obszarze środków finansowych przekazywanych na działalność PGW WP, państwowej służby hydrogeologicznej, państwowej służby do spraw bezpieczeństwa budowli piętrzących, państwowej służby hydrologiczno - meteorologicznej oraz urzędów żeglugi śródlądowej w tym: - sporządzanie wniosków, - weryfikowanie/ opiniowanie/ ewidencjonowanie wniosków,- sporządzanie/ weryfikowanie sprawozdań i informacji z wykorzystania środków;
  • Udział w procesie uzgodnień projektów dokumentów rządowych, w tym projektów aktów normatywnych, przekazywanych Ministrowi przez pozostałych członków Rady Ministrów oraz kierowników naczelnych i centralnych urzędów administracji rządowej w tym: - analiza wpływających z Biura Ministra dla konsultacji projektów dokumentów rządowych, w tym aktów normatywnych, pod kątem ich wpływu na obszar działania Ministerstwa;
  • Opracowywanie/ uzgadnianie/ monitorowanie planu finansowego i pozostałych planów w zakresie działalności jednostek podległych i nadzorowanych oraz w zakresie departamentu cz. 22 i cz. 69 w tym: - weryfikowanie projektów/ planów finansowych przedkładanych przez kierowników jednostek podległych, - opracowywanie projektu planu finansowego i układu zadaniowego, - zgłaszanie wniosków o dokonanie zmian w planie finansowym i układzie zadaniowym, - przygotowywanie wniosków do ministra właściwego ds. finansów o przeniesienie wydatków na programy pomiędzy działami i częściami budżetu państwa;

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe z zakresu finansów, rachunkowości, bankowości lub ekonomii
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub w obszarze finansów
  • znajomość aktów prawnych - ustaw: prawo wodne, prawo ochrony środowiska w zakresie finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej o finansach publicznych budżetowej, procedury kontroli finansowej i zarządczej, zamówień publicznych
  • znajomość procedur administracyjnych
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • obsługa MS Office
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • współpraca
  • komunikacja
  • wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • myślenie analityczne
  • odporność na stres
  • rzetelność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wiedza na temat zarządzania projektami i sposobu wykorzystania środków finansowych pochodzących z Unii Europejskiej
  • znajomość podstaw rachunkowości
  • wiedza na temat planowania budżetu
 

Podobne oferty