Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
obiekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość poruszania się po budynku: windy i drzwi odpowiedniej szerokości, toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, miejsce parkingowe dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość technicznego dostosowania stanowiska pracy (pokój, meble biurowe) do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. (dotyczy budynku przy ul. Wspólnej 1/3)
lub
możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz (dotyczy budynku przy ul Szucha 25)
Zakres zadań
- Weryfikuje (we współpracy z uczelniami) i analizuje wnioski o nadanie: 1) Medalu za Długoletnią Służbę – w celu przedłożenia ich Ministrowi do akceptacji oraz 2) orderów i Krzyży Zasługi.
- Przygotowuje wystąpienia do Krajowego Rejestru Karnego z zapytaniem o udzielenie informacji o kandydatach do odznaczeń w celu uzyskania wymaganej ustawowo informacji o niekaralności tych osób. Przygotowuje projekty notatek, wniosków i wykazów wniosków do akceptacji .
- Przygotowuje plan działalności Ministra i sprawozdania z jego wykonania na podstawie informacji przekazanych przez poszczególne komórki organizacyjne Ministerstwa oraz monitoruje stopień realizacji celów i zadań w nim ujętych.
- Prowadzi ewidencję odznaczeń przyznanych na wniosek ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, zawierającą m. in. dane dotyczące terminów nadania i klasy proponowanych orderów i odznaczeń. Przekazuje odznaczenia poszczególnym uczelniom.
- Na wniosek uczelni przygotowuje pisma ws. upoważnienia przez Prezydenta RP osób do wręczania odznaczeń państwowych oraz wspomaga przygotowanie dokumentacji na posiedzenia Zespołu ds. opiniowania wniosków o nadanie orderów i odznaczeń państwowych za zasługi w dziedzinach objętych zakresem działania ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki.
- Realizuje sprawy z zakresu zarządzania ryzykiem, w tym bierze udział w sporządzaniu rejestru ryzyk zidentyfikowanych w Ministerstwie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- znajomość ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
- znajomość ustawy o orderach i odznaczeniach
- znajomość rozporządzenia Prezydenta RP w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów
- rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe we współpracy ze środowiskiem naukowo-akademickim lub w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki
- znajomość języka angielski na poziomie B1