Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 51223
Warunki pracy
Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej jest zlokalizowana przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie. Teren kompleksu administracyjno-koszarowego jest chroniony. Urząd jest usytuowany w dwóch budynkach. Jeden z nich jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, z kolei drugi zawiera bariery architektoniczne takie, jak brak: podjazdu, ruchomej platformy do transportu wózka, windy czy pomieszczenia higieniczno - sanitarnego przystosowanego dla osób niepełnosprawnych. Stanowiska pracy wyposażone są w sprzęt komputerowy i telefony. Praca administracyjno-biurowa w siedzibie urzędu w systemie codziennym, powyżej 4 godzin dziennie przy komputerze. Wyjazdy służbowe w ramach prowadzenia nadzoru nad szkoleniami i ćwiczeniami obrony cywilnej, a także związane z organizacją tych przedsięwzięć.Zakres zadań
- opracowywanie i wdrażanie założeń programowych, kierunków kształcenia i szkolenia oraz dokumentów normujących zasady organizacji szkoleń w celu określania ram szkoleniowych dla potrzeb obrony cywilnej
- tworzenie oraz opiniowanie projektów aktów prawnych, wytycznych oraz procedur związanych z ochroną ludności i obroną cywilną w celu weryfikacji ich poprawności pod względem merytorycznym
- opracowywanie sprawozdań oraz analiz w obszarze szkoleń w celu statystycznym oraz uzyskaniem obrazu rzeczywistego poziomu wiedzy i przygotowania, a także formułowanie wniosków stanowiących podstawę do dalszych zmian i modyfikacji aktów normatywnych z zakresu obrony cywilnej
- opracowywanie programów szkoleń oraz planowanie ćwiczeń w celu doskonalenia oraz utrzymania umiejętności niezbędnych do realizacji zadań obrony cywilnej
- uczestniczenie w opracowywaniu planu rzeczowo-finansowego i planu finansowego w układzie zadaniowym z zakresu obrony cywilnej, monitorowanie wydatkowania środków finansowych, a także opracowywanie sprawozdań z ich wykonania w celu właściwego wydatkowania środków budżetowych
- uczestniczenie w szkoleniach, konferencjach, kursach, warsztatach z obszaru obrony cywilnej w celu pozyskiwania informacji i nowych rozwiązań
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku w administracji publicznej
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość przepisów prawa krajowego i międzynarodowego z dziedziny obrony cywilnej
- znajomość przepisów z zakresu ochrony przeciwpożarowej i PSP
- znajomość zagadnień dotyczących obszaru planowania i organizacji szkoleń
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- umiejętność obsługi narzędzi z pakietu MS Office (MS Excel, Word, Outlook, Power Point),
- umiejętność pracy w zespole
- praca pod presją czasu
- dyspozycyjność
- kultura osobista
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka obcego: angielski - poziom B2
- znajomość zagadnień z międzynarodowego prawa humanitarnego konfliktów zbrojnych
- znajomość zasad prowadzenia dokumentacji finansowej, analizowania i sporządzania sprawozdań finansowych