Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 62704
Warunki pracy
Warunki pracy:Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
2. Zagrożenie korupcją.
3. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach Zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku
na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
Zakres zadań
- Przygotowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych zgłaszanych przez Biuro.
- Opiniowanie pod względem prawnym i merytorycznym innych projektów aktów prawnych będących w kompetencji Biura w ramach uzgodnień wewnętrznych i międzyresortowych. Tworzenie propozycji nowych rozwiązań z zakresu kontroli.
- Uczestnictwo w procesie wykonywania kontroli.
- Przygotowywanie analiz stanu prawnego w odniesieniu do zadań realizowanych przez Biuro. Sporządzanie ekspertyz prawnych w zakresie audytu i kontroli na potrzeby Ministerstwa.
- Współpraca z podmiotami kontroli zewnętrznej, w tym dokonywanie oceny zgodności z przepisami prawa korespondencji przed jej przesłaniem do podmiotów zewnętrznych.
- Monitorowanie zmian w ustawodawstwie krajowym i międzynarodowym w zakresie właściwości Biura oraz przekazywanie informacji w tym zakresie do wiadomości i wykorzystania przez kierownictwo i pracowników Biura.
- Pełnienie funkcji doradczej dla pracowników Biura w kwestiach prawnych w zakresie zadań realizowanych przez Biuro.
- Koordynowanie dokumentowania czynności i zdarzeń mających istotne znaczenie dla prowadzenia audytu wewnętrznego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawodoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym ze stosowaniem i interpretacją prawa w jednostkach sektora finansów publicznych
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość aktów prawnych: ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy Kodeks cywilny, ustawy Kodeks pracy, ustawy o służbie zagranicznej, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o dostępnie do informacji publicznej, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o Radzie Ministrów, ustawy o działach administracji rządowej, ustawy o kontroli w administracji rządowej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Prawo postępowania przed sądami administracyjnymi.
- Znajomość krajowego procesu legislacyjnego i zasad funkcjonowania instytucji UE.
- Wiedza z zakresu: znajomości struktury i zasad funkcjonowania administracji publicznej, podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi.
- Umiejętność współpracy, negocjacji, analitycznego myślenia.
- Samodzielność i inicjatywa, zorientowanie na osiąganie celów, odporność na stres.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Ukończona aplikacja radcowska lub adwokacka lub prokuratorska.
- Wpis na listę radców prawnych lub adwokatów lub zdany egzamin prokuratorski.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2