Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na tym stanowisku wiąże się z reprezentowaniem urzędu na zewnątrz oraz z potencjalnym zagrożeniem korupcją.
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Królewskiej 27. Budynek czterokondygnacyjny, częściowo dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących, węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, usytuowane na każdej kondygnacji budynku. W budynku brak windy.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
Zakres zadań
- Odpowiada za bieżące utrzymanie systemów, rejestrów i ewidencji w tym środowisko informatyczne pod względem dostępności usług i aplikacji dla użytkowników i instytucji zewnętrznych. Samodzielnie proponuje rozwiązania problemów technicznych dotyczących obsługi systemów oraz bierze udział w ich wdrożeniu na środowisku produkcyjnym, w tym w zakresie projektu „Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
- Koordynuje i nadzoruje prace dostawców (pracownicy firm zewnętrznych) wykonujących zadania w zakresie technicznego utrzymania i administrowania systemami, rejestrami i ewidencjami, w tym w zakresie projektu „Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
- Definiuje wymagania niefunkcjonalne i utrzymaniowe w ramach wdrażania nowych systemów IT. Bierze udział w analizowaniu i opiniowaniu dokumentacji technicznej i użytkownika systemu oraz udziela konsultacji w zakresie funkcjonowania systemu od strony technicznej. Uczestniczy w pracach dotyczących budowy i rozwoju systemów teleinformatycznych wykorzystywanych dla potrzeb rejestrów i ewidencji, w tym w zakresie projektu „Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
- Uczestniczy w zarządzaniu wiedzą i konfiguracją w obszarze utrzymania systemów poprzez akceptację i konsultację wniosków o zmianę (RFC), współuczestniczy w tworzeniu instrukcji administracyjnych i operatorskich oraz prowadzenia szkoleń wewnętrznych z zakresu posiadanej i nabywanej wiedzy dot. utrzymania systemów teleinformatycznych, w tym w zakresie projektu „Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
- Koordynuje prace związane z opracowywaniem planów ciągłości działania dla eksploatowanych systemów teleinformatycznych, w tym w zakresie projektu „Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
- Współpracuje z Ministrem właściwym do Spraw Wewnętrznych, Ministrem właściwym do Spraw Zagranicznych i Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie funkcjonowania i utrzymania sieci oraz systemów teleinformatycznych w obszarze związanym z rejestrami i ewidencjami prowadzonymi przez Ministra Cyfryzacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze informatyki (utrzymanie projektów IT lub zarządzanie projektami IT lub administrowanie systemami informatycznymi i środowiskiem aplikacyjnym JAVA WebSpere/JBoss)
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (umiejętność czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej)
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- znajomość działania i budowy systemów teleinformatycznych
- znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość Systemu Rejestrów Państwowych i Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- współpraca
- komunikacja
- myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie w zakresie administrowania systemami lub systemami bazodanowymi lub serwerami aplikacyjnymi lub zarządzaniem Data Center
- znajomość SQL (Oracle i DB2)
- znajomość LDAP