Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 37682
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami elektronicznymi i papierowymi, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, w tym z wykorzystaniem urządzenia do sterowania odtwarzaniem dźwięku i słuchawek. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej – również nietypowe godziny pracy w tym dyżury.Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy wraz z urządzeniem do sterowania odtwarzaniem dźwięku i słuchawkami, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Alejach Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób
z niepełnosprawnościami. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby
z niepełnosprawnościami mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób
z niepełnosprawnościami. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- merytoryczna obsługa Stałego Komitetu Rady Ministrów, w tym: opiniowanie dokumentów oraz analizowanie uwag zgłaszanych do tych dokumentów przez innych Ministrów i przedstawianie propozycji rozwiązań, opracowywanie notatek oraz informacji dla Przewodniczącego SKRM oraz Kierownictwa KPRM, przygotowanie projektu ustaleń SKRM;
- weryfikacja formalna i analiza: projektów ustaw, projektów założeń projektów ustaw, projektów aktów prawnych Rady Ministrów (rozporządzeń, uchwał), nienormatywnych dokumentów rządowych – kierowanych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów lub do podpisu Prezesa Rady Ministrów zgodnie z właściwością przypisaną do działów administracji rządowej, w szczególności we wskazanych obszarach;
- merytoryczna obsługa i koordynacja przygotowania posiedzeń Rady Ministrów, w tym: przygotowanie scenariuszy posiedzeń dla PRM, SRM oraz RM i stałych uczestników, przygotowanie projektu roboczych ustaleń RM, merytoryczne opracowywanie projektów protokołów ustaleń posiedzeń rządu;
- opiniowanie na potrzeby Przewodniczącego Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu wniosków o dokonanie wpisu do Wykazu prac legislacyjnych albo programowych Rady Ministrów oraz do Wykazu prac legislacyjnych Prezesa Rady Ministrów;
- opracowywanie notatek i opinii oraz projektów uwag do projektów dokumentów rządowych, w tym projektów założeń do rządowych projektów ustaw, projektów aktów normatywnych podlegających rozpatrzeniu przez Stały Komitet Rady Ministrów, Radę Ministrów bądź innych wskazanych przez Kierownictwo Kancelarii;
- korygowanie błędów formalnych i redakcyjnych w pozanormatywnych dokumentach rządowych kierowanych do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Senatu Rzeczypospolitej Polskiej lub Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej;
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Kancelarii oraz urzędami administracji rządowej i instytucjami w zakresie udzielania informacji dotyczących prowadzonych spraw;
- wykonywanie innych zadań na polecenie Dyrektora Departamentu Koordynacji Procesu Legislacyjnego w celu realizacji innych niż ww. zadań.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej 1 roku, doświadczenia zawodowego w administracji publicznej w zakresie tworzenia, uzgadniania i opiniowania aktów prawnych i innych dokumentów rządowych
- poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji oznaczonych klauzulą „tajne” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej;
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2;
- znajomość przepisów ustawy o Radzie Ministrów i Regulaminu pracy Rady Ministrów;
- znajomość zasad funkcjonowania instytucji europejskich oraz procesu podejmowania decyzji w UE;
- znajomość przepisów dot. dostępu do informacji publicznej;
- znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych;
- umiejętność dokonywania oceny budowy i kompletności aktów prawnych oraz syntezy informacji;
- dyspozycyjność;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie z zakresu przeciwdziałania korupcji;
- przeszkolenie z zakresu funkcjonowania elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją;
- znajomość języka angielskiego lub innego języka urzędowego UE - poziom C1.