- Ogłoszenie nr: 177687
- Data ukazania się ogłoszenia: 11 lutego 2016 r.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista do spraw legislacji
- w Departamencie Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 4
Adres urzędu
- ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra,
- przygotowywanie opinii do projektów aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra, w tym pod względem zgodności z prawiem UE,
- udział w uzgadnianiu projektów aktów normatywnych, opracowywanych przez inne resorty,
- koordynacja działań dotyczących systemu notyfikacji aktów prawnych zawierających przepisy techniczne,
- kierowanie aktów prawnych do podpisu Ministra oraz do redakcji Dziennika Ustaw, Dziennika Urzędowego RP „Monitor Polski” i Dziennika Urzędowego Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w celu ich ogłoszenia,
- opiniowanie aktów prawnych, zawierających przepisy techniczne,
- prowadzenie baz danych, dotyczących przebiegu prac legislacyjnych nad projektami aktów normatywnych opracowywanych w Ministerstwie, na podstawie informacji przekazanych przez właściwe departamenty, w celu zapewnienia prawidłowości i terminowości prac legislacyjnych,
- wskazywanie komórkom organizacyjnym MGMiŻŚ potrzeby zmian w regulacjach prawnych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– reprezentowanie urzędu na zewnątrz
– krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe
– węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
– wejście do budynku „A” i „B” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
– szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach „A”, „B” i „C” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
– winda w budynku „A” i „B” dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne
– praca przy komputerze
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość Konstytucji RP, ustawy o Radzie Ministrów, ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania cywilnego, przepisów o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, ustawy o służbie cywilnej, prawa zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, uchwały Rady M
- znajomość zasad techniki prawodawczej,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
- umiejętność obsługi komputera, pakietów programów biurowych, prawniczych (np. LEX) i do zarządzania treścią w Internecie,
- podejmowanie decyzji i odpowiedzialność,
- rzetelność,
- organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów,
- umiejętność współpracy,
- umiejętności analityczne,
- komunikatywność, w tym umiejętność argumentowania.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów