Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista w Sekretariacie Ministra

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3133 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 173700
  • Data ukazania się ogłoszenia: 30 września 2015 r.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

  • Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw przygotowywania wystąpień Ministra Spraw Zagranicznych (speechwriter)
  • w Sekretariacie Ministra

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • 1. Tworzenie tekstów wystąpień Ministra Spraw Zagranicznych w języku polskim i angielskim.
  • 2. Pełnienie nadzoru merytorycznego nad przygotowywaniem przez właściwe komórki organizacyjne materiałów dla Ministra, w tym projektów pism, analiz, informacji i tez do rozmów, w celu zapewnienia terminowości i poprawności przygotowywanych dokumentów.
  • 3. Pełnienie nadzoru merytorycznego nad przygotowywaniem projektów listów osobistych, przemówień, artykułów w celu zapewnienia ich merytorycznej poprawności. Samodzielne przygotowywanie ww. materiałów dla Ministra.
  • 4. Opiniowanie materiałów przygotowywanych dla Ministra przez właściwe komórki organizacyjne w celu zapewnienia ich merytorycznej poprawności.
  • 5. Pełnienie nadzoru merytorycznego nad przygotowywaniem dokumentów i pism na podpis dyrektora, o ile nie leżą one w kompetencjach przypisanych innym komórkom wchodzącym w skład SM w celu zapewnienia ich merytorycznej poprawności.
  • 6. Towarzyszenie Ministrowi w wyjazdach zagranicznych i krajowych.
  • 7. Koordynowanie posiedzenia Kierownictwa MSZ oraz Zarządu, a także innych narad roboczych lub spotkań z udziałem Ministra lub dyrektora w celu zapewnienia właściwej obsługi merytorycznej i organizacyjnej.
  • 8. Aranżowanie i koordynowanie międzynarodowych rozmów telefonicznych i wideokonferencji Ministra w celu zapewnienia kontaktów Ministra z przedstawicielami innych państw.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • 1. Nietypowe godziny pracy (m.in. dyżury raz w tygodniu).
    2. Krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe – czasem niespodziewane.
    3. Zagrożenie korupcją.
    4. Reprezentowanie urzędu na zewnątrz oraz związany z tym stres.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
    W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędne.
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze stosunków międzynarodowych.
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość języka angielskiego i drugiego języka nowożytnego na poziomie C1 (potwierdzona dokumentem),
    • poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”, „NATO Secret”, „Secret EU” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu,
    • głęboka znajomość realiów naszego kraju, w tym założeń i celów polityki wewnętrznej i zagranicznej,
    • rozległa wiedza o współczesnym świecie i krajach lub organizacjach międzynarodowych, w których dyplomaci pełnią swoją misję,
    • bardzo dobra znajomość struktury i zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami oraz urzędami centralnymi,
    • umiejętności: jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji; argumentowania, przekonywania, konsultacji kwestii drażliwych; analitycznego i strategicznego myślenia, planowania, pracy w zespole, koordynowania, działania w sytuacjach nieprzewidywalnych/stresowych; podejście syntetyczne w wykonywaniu codziennych obowiązków; zdolności komunikacyjne; samodzielność i inicjatywa,
    • dyspozycyjność.
wymagania dodatkowe
  • wykształcenie wyższe profilowe (stosunki międzynarodowe, politologia, ekonomia, prawo lub filologia nowożytna) lub studia podyplomowe w ww. zakresie (lub Krajowa Szkoła Administracji Publicznej/Akademia Dyplomatyczna),
  • powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w placówce zagranicznej,
  • znajomość: zasad protokołu dyplomatycznego, zasad i funkcjonowania instytucji międzynarodowych, zwłaszcza Unii Europejskiej, ekonomii i prawa (w tym prawa międzynarodowego, prawa dyplomatyczno-konsularnego),
  • przeszkolenie ze znajomości systemu DDM 9000 (używany w obiegu korespondencji, umożliwia przekazywanie dekretacji dyrektorów i naczelników).

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty