- Ogłoszenie nr: 168374
- Data ukazania się ogłoszenia: 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw realizacji programów z zakresu polityki rodzinnej i analiz statystycznych
- w Wydziale Analiz i Sprawozdawczości w Departamencie Polityki Rodzinnej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11, 00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udział w opracowywaniu resortowych i rządowych programów z zakresu polityki rodzinnej oraz opracowywanie zasad i ogłaszanych na ich podstawie konkursów,
- interpretowanie zasad programów, opracowywanie wzorów sprawozdań i analizowanie danych z nich pochodzących,
- udział w planowaniu budżetu Departamentu na realizację programów resortowych i rządowych realizowanych przez Departament,
- sporządzanie szacunków demograficznych i ekonomicznych,
- gromadzenie i weryfikowanie pod względem poprawności kwartalnych sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych,
- analizowanie dokumentów dotyczących programowania i wykorzystania w ramach komponentów centralnych i regionalnych funduszy europejskich,
- udzielanie wyjaśnień, przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje poselskie, oświadczenia senatorskie, pisma organów administracji publicznej oraz listy obywateli dotyczące danych statystycznych z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie z zakresu nauk społecznych
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w sporządzaniu raportów i analiz statystycznych lub finansowych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- znajomość zagadnień finansowych i programowych z zakresu instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz sprawozdawczości w zakresie świadczeń rodzinnych
- znajomość zagadnień związanych z wykorzystaniem środków unijnych w komponentach centralnym i regionalnym (regionalne programy operacyjne), dotyczących rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- umiejętność obsługi komputera: MS Office, w tym bardzo dobra znajomość MS Excel
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów