Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1851 dni temu
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 44695

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe (do 10 razy w roku)
• częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych tylko na jednym/na innym piętrze
• winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• wejście do obiektu od strony Placu Trzech Krzyży nie przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wejście do tego budynku odbywa się przez wejście od
ul. Wspólnej
• ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• praca w pokoju wieloosobowym
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner

Zakres zadań

  • Zadanie 1: Prowadzenie międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej Ministerstwa: • inicjowanie, przygotowywanie i realizowanie projektów współpracy międzynarodowej, • nawiązywanie i utrzymywanie współpracy międzynarodowej, • opiniowanie/ uzgadnianie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, • opracowywanie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, • udział w spotkaniach i posiedzeniach (np. grup, komitetów, sekretariatów, etc.), • współpraca z ekspertami krajowymi i zagranicznymi, • współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi, • współpraca z organizacjami/ stowarzyszeniami międzynarodowymi, • wymiana informacji (np. m.in.: z państwami członkowskimi UE/ EOG, instytucjami UE, innymi instytucjami międzynarodowymi).
  • Zadanie 2: Prowadzenie analiz rynkowych dot. obrotów i relacji handlowych między Polską a wskazanymi rynkami pozaeuropejskimi, z uwzględnieniem barier handlowych występujących na danym rynku: • analizowanie zgromadzonych danych, wnioskowanie, • identyfikowanie problemów, zagrożeń, uwarunkowań, etc., • gromadzenie danych/ zamawianie ekspertyz, • aktualizowanie danych, • formułowanie raportu/ rekomendacji/ informacji.
  • Zadanie 3: Przygotowywanie dokumentów strategicznych, materiałów informacyjnych i tezowych z zakresu dwustronnych stosunków gospodarczych do rozmów kierownictwa Ministerstwa, a także Prezydenta RP, Prezesa Rady Ministrów, przedstawicieli Sejmu, Senatu oraz członków kierownictwa innych resortów: • gromadzenie danych/ informacji/ źródeł, • organizowanie prac grup roboczych, • przeprowadzanie konsultacji i uzgodnień, • weryfikowanie/ analizowanie projektu dokumentu strategicznego.
  • Zadanie 4: Zawieranie umów międzynarodowych i innych porozumień o współpracy; konsultowanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy: • opracowywanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy, • opiniowanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy, • negocjowanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy.
  • Zadanie 5: Prowadzenie obsługi udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych/ międzynarodowych dot. międzynarodowej współpracy gospodarczej (m.in. komisji mieszanych): • przygotowywanie i/ lub uzgadnianie dokumentów prezentujących stanowisko Ministerstwa, • monitorowanie realizacji zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach, • przygotowywanie instrukcji/ materiałów dla przedstawicieli Ministerstwa, • przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących, • wnioskowanie do Prezesa Rady Ministrów o upoważnienie do prezentowania stanowisk rządu lub resortu.
  • Zadanie 6: Organizowanie spotkań i wydarzeń krajowych/ międzynarodowych Ministerstwa: • przygotowywanie merytoryczne spotkań i wydarzeń (w tym: opracowywanie prezentacji, materiałów, publikacji, etc.), • tworzenie harmonogramu spotkań i wydarzeń, • przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących, • prowadzenie i/ lub udział w spotkaniach i wydarzeniach.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • doświadczenie: minimum 1 rok doświadczenia w obszarze współpracy międzynarodowej: administracja publiczna, placówka zagraniczna, instytucje ds. promocji gospodarczej, organizacje wsparcia/otoczenia biznesu, izby i stowarzyszenia gospodarcze, instytucje analityczne
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • znajomość języka rosyjskiego na poziomie B2
  • wiedza nt. zagadnień międzynarodowych stosunków gospodarczych i kwestii makroekonomicznych ze szczególnym uwzględnieniem krajów b. ZSRR
  • wiedza dot. programów i narzędzi promocji polskiej gospodarki
  • znajomość pakietu MS Office,
  • rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • myślenie analityczne
  • wystąpienia publiczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

     

    Podobne oferty