Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1473 dni temu
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 62777

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
2. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach Zagrożenie korupcją.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku
na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.

Zakres zadań

  • Nadzorowanie, kontrolowanie, koordynowanie pracy urzędów konsularnych w zakresie ruchu osobowego, w tym w sprawach związanych z wydawaniem wiz.
  • Monitorowanie, kontrolowanie, ocenianie przebiegu ruchu osobowego między Polską a poszczególnymi państwami, ze szczególnym uwzględnieniem polityki wizowej, migracyjnej tych państw oraz przestrzegania przepisów i procedur Schengen.
  • Udzielanie odpowiedzi na korespondencję skierowaną do MSZ od podmiotów trzecich w zakresie ruchu osobowego.
  • Uczestnictwo w konsultacjach z przedstawicielami państw regionu w zakresie tematyki konsularnej.
  • Opracowywanie materiałów informacyjnych dotyczących tematyki konsularnej dla innych komórek MSZ i innych urzędów centralnych, udzielanie odpowiedzi na skargi, interpelacje.
  • Podejmowanie decyzji jako organ II instancji w sprawach odwołania się od odmownej decyzji wizowej przez członków rodziny obywatela UE.
  • Analizowanie, ocenianie rocznego sprawozdania urzędów konsularnych.
  • Ocena stanu prawnego stosunków konsularnych z poszczególnymi państwami regionu.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie lub równorzędne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze spraw międzynarodowych
  • Znajomość jednego języka UE lub innego na poziomie C1
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
  • Znajomość aktów prawnych: ustawa Prawo konsularne, Wspólnotowy Kodeks Wizowy, ustawa o cudzoziemcach, Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych, Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych, z obszaru spraw konsularnych np.: Kodeks Graniczny Schengen
  • Znajomość specyfiki regionu właściwego dla stanowiska
  • Znajomość problematyki konsularnej
  • Wiedza specjalistyczna w zakresie specyfiki funkcjonowania urzędów konsularnych w krajach właściwych dla stanowiska pracy
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi
  • Umiejętność współpracy, argumentowania, analitycznego myślenia
  • Samodzielność i inicjatywa, zorientowanie na osiąganie celów, odporność na stres
  • Dyspozycyjność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie: postępowania z trudnym klientem, postępowania w sytuacjach kryzysowych
  • Znajomość innego języka obcego (niż język deklarowany w wymaganiach niezbędnych) na poziomie B2
 

Podobne oferty