Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 50449
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner.Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Zakres zadań
- Opiniowanie i uzgadnianie z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa projektów regulacji wewnętrznych określających zakres zadań tych komórek i ich strukturę.
- Sporządzanie opinii i analiz w zakresie wewnętrznych aktów prawnych, w tym projektów zarządzeń, decyzji, regulaminów, informacji, procedur wewnętrznych oraz propozycji zmian dotyczących organizacji i funkcjonowania Ministerstwa Finansów. Przygotowywanie propozycji rozwiązań mających na celu usprawnienie procesów zachodzących w Ministerstwie Finansów oraz poprawę efektywności i jakości realizowanych zadań.
- Przygotowywanie analiz w zakresie zadań i działań realizowanych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa, w tym projektów rozstrzygnięć Dyrektora Generalnego MF w przypadku sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi.
- Koordynowanie procesu sporządzania i aktualizowania opisów stanowisk, dokonywanie szczegółowej analizy projektów stanowisk pracy z uwzględnieniem specyfiki wykonywanych zadań przez członków korpusu służby cywilnej, analizowanie i monitorowanie zmiany regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych i ich struktury, w celu zapewnienia poprawności przygotowanych opisów stanowisk pracy.
- Monitorowanie aktualności i ocena skuteczności funkcjonowania stosowanych regulacji i procedur wewnętrznych w Ministerstwie oraz podejmowanie lub inicjowanie działań w zakresie dokonywania niezbędnych zmian.
- Koordynacja kontroli zarządczej w Biurze Dyrektora Generalnego oraz innych form planowania strategicznego.
- Udział w inicjatywach i usprawnieniach w zakresie procesów organizacyjnych w Ministerstwie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze realizacji zadań związanych z organizacją lub funkcjonowaniem urzędu
- Znajomość przepisów prawa w zakresie administracji publicznej i zasad funkcjonowania administracji rządowej
- Znajomość ustawy o Radzie Ministrów
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość przepisów zarządzenia w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej
- Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie tekstów w zakresie zarządzania organizacją
- Znajomość organizacji Ministerstwa Finansów