Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 100696
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- analizuje i weryfikuje sprawozdania budżetowe powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy, urzędów wojewódzkich i OHP
- opracowuje, we współpracy z komórkami organizacyjnymi ministerstwa odpowiedzialnymi za gospodarowanie środkami Funduszu Pracy (FP) i Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP), plan finansowy i projekty zmian w planie oraz informacje o projekcie i wykonaniu planu finansowego FP i FGŚP
- przygotowuje projekty pism, notatek oraz informacji o różnym stopniu szczegółowości w zakresie obsługi planistycznej FP i FGŚP
- analizuje plan finansowy oraz złożone zapotrzebowania na środki
- opracowuje w zakresie FP i FGŚP okresowe informacje z wykonania przychodów i kosztów
- przygotowuje wnioski o rezerwę celową w zakresie refundacji wydatków poniesionych ze środków FP na programy operacyjne (PO WER i RPO) współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego
- uczestniczy w opracowaniu projektów programów i procedur wewnętrznych oraz opiniowaniu aktów prawnych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w komórce organizacyjnej zajmującej się problematyką finansową
- znajomość ustawy o finansach publicznych (w szczególności Dział I i III) oraz przepisów wykonawczych
- znajomość ustawy budżetowej
- znajomość ustawy tworzącej Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
- znajomość ustawy tworzącej Fundusz Pracy
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- rzetelność
- komunikatywność
- umiejętność myślenia analitycznego
- umiejętność obsługi komputera MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe