Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Asystent ds. Zakupów
Asystent ds. Zakupów
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Asystent do spraw zakupów jest osobą odpowiedzialną za dokonywanie bieżących zakupów wewnątrz firmy lub instytucji. Osoba obsadzona na tym stanowisku analizuje informacje o dostępnych dostawcach danych produktów i dokonuje wyboru samodzielnie lub w konsultacji z kierownikiem działu zakupów. Po dokonanej transakcji sporządza szczegółowy raport, który przekazuje przełożonym – w tym przypadku kierownikowi ds. zakupów. Asystent do spraw zakupów monitoruje bieżące otoczenie rynkowe w poszukiwaniu potencjalnych dostawców firmy, wysyła zapytania ofertowe, analizuje i porównuje otrzymane propozycje. Asystent organizuje warunki dla poprawnego funkcjonowania działu zakupów, opracowuje i kataloguje niezbędną dokumentację, przygotowuje bazy danych dostępnych dostawców produktów i usług.
WYMAGANIA
Najczęściej spotykane wymagania kwalifikacyjne, stawiane przed kandydatami na stanowisko asystenta do spraw zakupów to przede wszystkim konieczność legitymowania się dyplomem ukończenia wyższej uczelni technicznej lub ekonomicznej – preferowane przez potencjalnych pracodawców kierunki to przede wszystkim marketing i zarządzanie i pochodne. Dodatkowym atutem, przemawiającym za konkretnym kandydatem będzie doświadczenie, zdobyte w dziale zakupów w tej samej, lub podobnej branży, lecz stanowisko jest także często obsadzane praktykantami lub stażystami. Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna posiadać szczególne cechy personalne, pozwalające na efektywną pracę w zespole, a także wiedzę z zakresu finansów i rachunkowości oraz znajomość aktualnego otoczenia rynkowego.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy asystenta do spraw zakupów jest przestrzeń biurowa firmy, w której został zatrudniony, większość obowiązków asystent realizuje za pomocą komputera. Asystent wielokrotnie kontaktuje się z dostawcami a także przygotowuje niezbędną dokumentację.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje w firmach, obracających się w wielu branżach, na przykład IT czy branży motoryzacyjnej.
ZAROBKI
Zarobki na tym stanowisku oscylują w granicach 1500 złotych brutto miesięcznie i mogą wzrastać w zależności od stażu i umiejętności pracownika.
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?