Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy ciągle mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywna postawa może być destrukcyjna? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.
Lista stanowisk - Archiwista
Polecane oferty - Administracja biurowa
-
Specjalista ds. czynności kancelaryjnych w Dziale Organizacyjnym
Centrum Nauki Kopernik Warszawa, Powiśle praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Pracownik do digitalizacji (skanowania) dokumentacji / Pracownik Biurowy
SAWIMED Sp. z o. o. Sawice-Wieś, ul. Ogrodowa 20, koło Sokołowa-Podlaskiego praca stacjonarnaspecjalista junior / mid umowa o pracę tymczasową / o pracę / zlecenie tymczasowa/dodatkowa aplikuj szybko aplikuj bez CV
Archiwista
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Archiwista, jak sugeruje sama nazwa stanowiska kataloguje, porządkuje i archiwizuje dokumentację, obecną na terenie danej firmy lub instytucji. Niemal każda działalność generuje niezliczoną ilość dokumentów, które mimo powszechnej digitalizacji wciąż przechowywane są także w formie tradycyjnej. Osoba obsadzona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za poprawne archiwizowanie tejże dokumentacji, tak, by konkretne zapisy były później łatwe do odnalezienia. Wcześniej wspomniana digitalizacja powoduje, że archiwiści często uczestniczą także w organizowaniu archiwum elektronicznego, oraz prowadzeniu wirtualnego katalogu, w którym rejestrowane są papierowe odpowiedniki plików. Jako osoba najlepiej na terenie placówki rozeznana w funkcjonowaniu archiwum, archiwista na prośbę poszczególnych pracowników odnajduje i przekazuje konkretne dokumenty. Archiwista nadzoruje także przepływ dokumentów wewnątrz firmy, dbając o to, by trafiły one do odpowiedniego archiwum zarówno w wersji elektronicznej, jak i tradycyjnej.
WYMAGANIA
W przypadku zawodu archiwisty nie istnieją oficjalne wymagania, jakim sprostać musiałyby osoby, aplikujące na to stanowisko. Wymaga się jednak od nich z pewnością co najmniej średniego wykształcenia oraz określonych cech personalnych, które umożliwią im efektywne wykonywanie swojej pracy. Należą do nich odpowiedzialność, zaangażowanie w wypełnianiu powierzonych obowiązków, dobra organizacja pracy własnej. Osoby, zajmujące się prowadzeniem archiwum muszą być osobami uporządkowanymi, dbającymi o szczegóły i zorganizowanymi. Niezbędna okaże się także umiejętność obsługi komputera na poziomie przynajmniej podstawowym, oraz doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy archiwisty jest oczywiście przestrzeń danej firmy, w której został on zatrudniony. Większość obowiązków osoby obsadzonej na tym stanowisku nosi znamiona pracy biurowej, wykonywanej przed ekranem komputera, lub przy wykorzystaniu urządzeń biurowych.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko archiwisty funkcjonuje w niemal każdej dużej firmie, która prowadzi obszerne archiwum.
ZAROBKI
Zarobki na tym stanowisku oscylują wokół kwoty 2000 – 2500 złotych brutto miesięcznie, w zależności od wielkości firmy i zakresu nałożonych obowiązków.
Najnowsze oferty - Administracja biurowa
-
Kierownik Archiwum
Szpital Kliniczny im. dr. Józefa Babińskiego SPZOZ w Krakowie Kraków, Podgórze praca stacjonarnastarszy specjalista (senior) / kierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista ds. administracyjnych w Dziekanacie
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Warszawa praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?
Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia
Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"
Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?
Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.
Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku
Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?