Rozmowa rekrutacyjna online
Rekrutacja bez wychodzenia z domu
Zobacz oferty
Home Office
Praca zdalna - praca z domu
Najnowsze oferty pracy zdalnej dla Ciebie
Zobacz oferty
Rozmowa rekrutacyjna online
Rekrutacja bez wychodzenia z domu
Zobacz oferty
Praca zdalna - praca z domu
Najnowsze oferty pracy zdalnej dla Ciebie
Zobacz oferty
Wybrana kategoria

Gimnastyka w pracy biurowej - weź przykład z Japonii

2019-08-05

Gimnastyka w pracy biurowej – zalety


Gimnastyka w pracy, czyli czas poświęcony nie na wykonywanie służbowych obowiązków, rozmowy z klientami i odpowiadanie na maile, ale na coś, co teoretycznie powinno być zajęciem po godzinach. Dlaczego więc coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie zwyczaju wspólnych ćwiczeń? Aktywność fizyczna ma długą listę zalet, a pracodawca, który propaguje zdrowy styl życia i zachęca do niego pracowników może liczyć na wymierne korzyści.

Przede wszystkim gimnastyka pozwala na rozładowanie napięcia i obniżenie poziomu stresu. Ciągła gonitwa, by zdążyć z zadaniem nim minie deadline i stałe podnoszenie poprzeczki w dłuższej perspektywie negatywnie odbijają się na efektywności pracowników.  W skrajnych przypadkach permanentnie zestresowanemu pracownikowi grozi wypalenie zawodowe. Dlatego bardzo dobrze, jeśli szef pokazuje, że warto zadbać o zdrowie. Taka postawa pokazuje pracownikom, że przełożonemu na nich zależy, buduje lojalność i motywuje. Wspólne ćwiczenia są też świetnym pretekstem do nawiązywania relacji i poznania się z mniej formalnej strony, sprzyjają dobrej atmosferze w zespole.

 

Gimnastyka w pracy – Japonia

 

Nie wiesz, jak zmotywować pracowników do bardziej efektywnej pracy? Weź przykład z Japończyków. W większości japońskich firm pracownicy w jeden dzień tygodnia razem się gimnastykują. Płeć, wiek i zajmowane stanowisko nie grają roli – ćwiczą wszyscy. Godzina wspólnych zajęć jest wliczana do czasu pracy.


Zgodnie z japońską tradycją poranna gimnastyka należy do całego zespołu rytuałów w japońskich fabrykach. Raz w tygodniu, przed pracą i gimnastyką, pracownicy oraz dyrektorzy spotykają się, by porozmawiać. Jest to tzw. chorei. Podczas tych spotkań szef informuje o pracy czekającej pracowników w danym dniu lub tygodniu. Pracownicy mogą wtedy zgłaszać wątpliwości. (za: Dziennik Łódzki, 2007).

Japończycy znani są ze swojego oddania pracy i nadgodziny traktują jako zupełny standard. W Kraju Kwitnącej Wiśni nie jest niczym wyjątkowym wychodzenie z biura nawet późnym wieczorem, jednak zmęczenie i niewyspanie pracowników obniża ich efektywność. Z tego względu szefowie wielu przedsiębiorstw starają się motywować zatrudnione osoby do dbania o zdrowie i odpoczynek. Wśród biurowych pomieszczeń możemy znaleźć miejsca do relaksu czy drzemki, a pracownicy otrzymują premię za wysypianie się (specjalna aplikacja sprawdza, w jakich godzinach pracownik spał).

Przeczytaj także: