Wybrana kategoria

Słowa kluczowe i zwroty, które sprzedadzą twoje CV

2019-10-18

 


Większość z nas zna podstawowe zasady pisania życiorysów czy listów motywacyjnych. Mniej pewni swoich edytorskich umiejętności kandydaci sięgają po gotowe wzory. Piękny szablon za małą opłatą można pobrać z internetu i zgodnie ze wskazówkami uzupełnić. Czy jednak taki życiorys to gwarancja sukcesu? Nie zawsze. Rekruterzy bardzo często otrzymują estetyczne, ale bardzo podobne do siebie życiorysy, a w dokumentach pojawiają się te same błędy. Aby ich unikać, warto wiedzieć, jakie zwroty i kluczowe słowa w CV powinny się pojawić, by było ono ciekawe i przede wszystkim skuteczne.


Słowa kluczowe w CV

 

Pisanie CV, zwłaszcza jeśli od długiego czasu nie szukaliśmy pracy bądź będziemy to robić po raz pierwszy, warto zacząć od usystematyzowania informacji o nas samych. Sprawdźmy dokładnie, w jakich latach gdzie pracowaliśmy, kiedy studiowaliśmy. Wpiszmy oficjalne nazwy kierunków, uczelni, nazwy ukończonych szkoleń i kursów. Zastanówmy się też, jakie są nasze najważniejsze osiągnięcia. Co nas wyróżniało w poprzedniej pracy, w czym jesteśmy naprawdę dobrzy.

 

Następnie przemyślmy, czego od kandydatów może oczekiwać przyszły pracodawca. W tym właśnie pomocne są słowa-klucze. W CV zamieśćmy te, które dotyczą kompetencji ważnych w firmie. Jak ocenić, co należy ująć w życiorysie?

Najprostszym sposobem jest przeanalizowanie kilku ofert dotyczących tego samego stanowiska. W większości wśród wymagań pracodawcy znajdziemy podobne hasła. Są to właśnie słowa kluczowe. Teraz wystarczy własne kompetencje ując tak, by były jak najbardziej zbliżone do oczekiwań zawartych w ogłoszeniach.

 

Przydatne zwroty w CV

 

Wiemy już, jakie słowa kluczowe są potrzebne, by przejść selekcję aplikacji na interesujące nas stanowisko. Zastanówmy się teraz, jakie zwroty w CV pozwolą te ważne hasła w dokument naturalnie wprowadzić.

 

Przede wszystkim ważne są konkrety. Dlatego zapomnijmy o mało precyzyjnych wyrażeniach. Zamiast: „zrealizowałem wiele projektów”, „pozyskałem dużą liczbę klientów”, „prowadziłem liczne warsztaty” i „zarządzałem kilkuosobowym zespołem”, podajmy liczebniki. Warto też np. do opisu naszych obowiązków dodawać procenty, nazwy ukończonych dużych projektów. To świadczy o naszej pewności siebie i wiedzy na temat tego, co osiągnęliśmy.

 

Przeczytaj także:

Skomentuj