Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

 
5 sposobów na świętowanie CX Day w Twojej firmie

Zadowolony klient, który ma same dobre doświadczenia w kontakcie z przedsiębiorstwem, chętnie w przyszłości znów skorzysta z usługi lub ponownie zakupi jego produkt, a także poleci markę znajomym – to cel każdego działu obsługi klienta czy działu handlowego. Nie ma bowiem sukcesu firmy bez usatysfakcjonowanych klientów. Warto o tym pamiętać w szczególności 4 października, czyli w dniu, w którym obchodzone jest międzynarodowe święto klientów – CX Day.

 

Spis treści

Co oznacza skrót CX?

 

Skrót CX rozwija się jako: customer experience, czyli doświadczenie klienta. W tym dniu chodzi zatem o to, by docenić znaczenie klientów dla firmy, a także pracę osób, które dbają o ich dobre doświadczenie w kontakcie z marką – specjalistów działów CX, obsługi klienta czy działów handlowych.

 

CX Day – kto obchodzi ten dzień?

 

Customer Service Day to święto zainicjowane dekadę temu przez organizację Customer Experience Professionals Association. Nie jest w Polsce tak popularne jak chociażby święto konsumenta, przypadające 15 marca. Warto to jednak zmienić i zacząć świętować Customer Experience Day we własnej firmie! Dlaczego? Ponieważ to od pozytywnego doświadczenia klienta w ogromnym stopniu zależy sukces całego przedsiębiorstwa, jego wyniki finansowe, popularność i renoma na rynku. Warto wykorzystać ten dzień, by podziękować klientom za zaufanie, w szczególności tym, którzy związani są z marką od dłuższego czasu. A także zapewnić, że przedsiębiorstwo będzie dokładać wszelkich starań, by doświadczenie klientów w kontakcie z nim było coraz lepsze.

 

Świętowanie CX Day jest także doskonałym sposobem na uświadomienie pracownikom działów CX, obsługi klienta, handlowego, reklamacji itp., że ich codzienne działania, sposób obsługi i kontaktu z klientem – mają ogromne znaczenie dla firmy! To na pracownikach tych działów ciąży odpowiedzialność za to, czy klient opuści placówkę firmy (odłoży słuchawkę, zamknie chat albo maila od konsultanta itp.) ukontentowany, z wrażeniem, że został dobrze obsłużony, nie stracił czasu, może zaufać marce. CX Day jest zatem okazją do pokazania pracownikom, że ich zaangażowanie w obsługę klienta jest niezwykle ważne. Warto podziękować zespołowi za niekiedy niełatwą, a często stresującą i wymagającą dużej dozy empatii i cierpliwości pracę z klientem.

 

Kto powinien obchodzić CX Day? Najlepiej – cała firma, a w szczególności działy CX, handlowe, obsługi klientów i pokrewne.

 

CX Day w Twojej firmie – jak świętować?

 

CX Day to świetna okazja do zaangażowania pracowników we wspólną aktywność, przypomnienia im o misji i wartościach firmy. Z drugiej strony, jak wyżej wspomniano, jest też doskonałym momentem na przypomnienie klientom, że przedsiębiorstwo pozostaje do ich dyspozycji, pamięta o ich potrzebach i chętnie będzie ich obsługiwać także w przyszłości. Oto kilka sposobów na to, jak osiągnąć te dwa cele.

 

  • Podziękuj klientom i wyślij do nich małe upominki

 

Każdy specjalista customer service wie, że w komunikacji z klientem nawet drobne gesty mają ogromne znaczenie. Dlatego szczególnie w dniu świątecznym warto dołożyć wszelkich starań, by dać odczuć klientowi, jak bardzo jest istotny dla firmy. Dobrym pomysłem jest więc rozesłanie podziękowań – elektronicznie lub w postaci tradycyjnych kartek. W przypadku kluczowych klientów warto pokusić się także o drobne upominki, np. firmowe gadżety, karty podarunkowe, kupony zniżkowe itp.

 

  • Wyróżnij specjalistów CX w firmie

 

Dobrzy specjaliści customer experience, obsługi klienta, skuteczni handlowcy – są na wagę złota. Tego dnia pokaż im, że doceniasz ich zaangażowanie i poświęcenie. Jak to zrobić? Możesz na przykład:

 

  • zorganizować krótkie spotkanie, w czasie którego wyróżnisz najlepszych pracowników,
  • wysłać okolicznościową wiadomość na firmową skrzynkę pocztową,
  • przyznać premie, awanse,
  • zorganizować spotkanie integracyjne z poczęstunkiem na cześć pracowników CX,
  • rozdać pracownikom upominki.

 

  • Zorganizuj konkurs wiedzy o CX

 

Dzień CX warto wykorzystać także do tego, by zmotywować pracowników działów zajmujących się obsługą klienta i zachęcić ich do poszerzania swoich zawodowych horyzontów. Jednym ze sposobów na to może być zorganizowanie wiedzy o CX. Możesz poprosić managera CX czy działu handlowego o pomoc w przygotowaniu serii pytań np. wielokrotnego wyboru. Wybierz skład komisji konkursowej, ustal czas i miejsce przeprowadzenia konkursu. Oczywiście na zwycięzcę niech czeka atrakcyjna nagroda!

 

  • Zachęć pracowników do udziału w webinarach w trakcie CX Day

 

Zawsze jest dobry moment na naukę. Zmotywuj pracowników do podnoszenia kwalifikacji i zaproponuj im webinady lub kursy online o tematyce związanej z customer experience. Możesz też nawiązać współpracę z firmą szkoleniową, która w CX Day prowadzi wykłady bądź warsztaty w placówce firmy. Jeśli planujesz tego typu aktywność, warto wcześniej poprosić pracowników o zgłoszenie chęci wzięcia udziału w szkoleniach.

 

  • Opublikuj zdjęcia, filmy o CX Day w social mediach

 

Twoja firma świętuje CX Day? Pochwal się tym w mediach społecznościowych! Daj znać światu, w jaki sposób dbacie o swoich klientów, jakie wartości są wyznawane w Twoim przedsiębiorstwie, jakie postawy chcecie promować i co jest dla Was ważne.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!