– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Specjalista Customer Experience
Specjalista Customer Experience
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Customer experience – doświadczenie klienta, to bardzo ważna dziedzina prowadzenia firmy – pozwala budować pozytywne, długotrwale relacje z osobami nawiązującymi kontakt z przedsiębiorstwem. To dzięki informacjom zwrotnym od konsumentów i budowanym na ich podstawie strategiom firma może zyskać zaufanie i lojalność klientów. Jest to zadanie, które powierza się specjaliście ds. customer experience.
CZYM SIĘ ZAJMUJE SPECJALISTA DS. CUSTOMER EXPERIENCE?
Specjalista ds. customer experience zajmuje się analizą wrażeń, doznań i emocji klientów w kontakcie z daną firmą. Sprawdza, jak wyglądały poszczególne etapy nawiązywania relacji, które z nich wpływały pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa, a które należałoby poprawić. Badanie satysfakcji klientów, analiza sprzedaży w kontekście budowania z nimi relacji, mają prowadzić do opracowania efektywnych strategii zarządzania relacjami.
Specjalista customer experience monitoruje wszelkie procesy, które mają wpływ na doświadczenia klientów – wizerunek w sieci, metody zawierania transakcji, obsługa klienta, opieka posprzedażowa, serwis reklamacyjny, nietypowe zachowania konsumentów. Nie odnosi się to tylko do sposobu przeprowadzania transakcji, ale także reklamy, urządzenia salonu, miejsca spotkań, działania strony internetowej itd.
SPECJALISTA DS. CUSTOMER EXPERIENCE – JAK ZOSTAĆ?
Nie ma wyznaczonej jednej konkretnej ścieżki, prowadzącej do pracy w zawodzie customer experience. Szkolenia tematyczne zdecydowanie mogą zwiększyć szanse na rynku. Ale o zatrudnienie mogą się też ubiegać osoby, które nie ukończyły szkoleń, lecz mają bogate doświadczenie na podobnych stanowiskach, np. związanych z obsługą klienta, z przeprowadzaniem badań marketingowych.
Niezbędne są także właściwe kompetencje – komunikatywność, otwartość, samodzielność, umiejętność łączenia informacji z różnych działów przedsiębiorstwa i wyciągania konstruktywnych wniosków. Z reguły oferty pracy kierowane są do osób bardzo dobrze posługujących się językiem angielskim.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
W związku z tym, że jest to jeszcze stosunkowo nowa dziedzina, oferty pracy płyną raczej od większych korporacji o charakterze międzynarodowym. Pracowników poszukują firmy budujące swoją markę, uwzględniając relacje z klientami.
WYNAGRODZENIE
W zależności od umiejętności i doświadczenia specjalisty, rangi przedsiębiorstwa, wynagrodzenie waha się od ok. 6000 zł brutto do ok. 12000 zł.
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?