Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Dyrektor Banku
Polecane oferty - Kadra zarządzająca
-
Dyrektorka / Dyrektor Centrum Doradczego Bankowości Detalicznej i Biznesowej
BNP Paribas Bank Polska S.A. Wrocław praca stacjonarnadyrektor umowa o pracę pełny etat -
Dyrektorka / Dyrektor Centrum Doradczego Bankowości Detalicznej i Biznesowej
BNP Paribas Bank Polska S.A. Częstochowa praca stacjonarnadyrektor umowa o pracę pełny etat
Dyrektor Banku
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Dyrektor banku, inaczej zwany dyrektorem naczelnym, lub dyrektorem generalnym jest głównym organem decyzyjnym, zarządzającym i kontrolnym banku, oraz wszystkich jego oddziałów na terenie kraju. Osoba obsadzona na tym stanowisku jest także głównym zwierzchnikiem wszystkich działów i jednostek organizacyjnych banku, jest odpowiedzialna za kreowanie polityki i strategii banku. W praktyce dyrektor zajmuje się głównie koordynowaniem i nadzorowaniem działań prowadzonych przez poszczególne piony organizacyjne, posiada zastępców, odpowiedzialnych za poszczególne sfery funkcjonowania banku – dyrektor finansowy, dyrektor pionu kredytów, oraz dyrektorowie poszczególnych departamentów to tylko niektórzy z nich. Dyrektor banku jest ostatecznym organem decyzyjnym we wszystkich obszarach działalności instytucji.
WYMAGANIA
Wśród wymagań, jakie stawiane są przed dyrektorem banku należy wymienić konieczność posiadania wyższego wykształcenia ekonomicznego, preferowane kierunki to w tym przypadku marketing i zarządzanie, finanse i rachunkowość lub ekonomia. Najważniejszym pozostaje jednak posiadane przez daną osobę doświadczenie – co najmniej kilkuletnie, pozyskane na różnorodnych stanowiskach kierowniczych w branży finansów i bankowości. Charakter stanowiska wymaga od osoby na nim obsadzonej ponadprzeciętnej zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, oraz dogłębnej znajomości mechanizmów funkcjonowania banku, bieżącego otoczenia rynkowego, etc. Ciężar odpowiedzialności, jaki spoczywa na dyrektorze wymusza konieczność posiadania przez niego szczególnych cech personalnych i umiejętności podejmowania strategicznych decyzji, kreowania ogólnej polityki i strategii banku.
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy dyrektora banku jest przestrzeń jego macierzystej jednostki, lecz dyrektor utrzymuje także kontakty z przedstawicielami zewnętrznych instytucji finansowych, oraz klientami strategicznymi dla całego banku. Dyrektor kontaktuje się ze wszystkimi działami, oraz dyrektorami placówek regionalnych. Dyrektor otrzymuje służbowy samochód, telefon komórkowy, czy laptopa, może także liczyć na inne udogodnienia, płynące z obejmowanego stanowiska.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Stanowisko funkcjonuje rzecz jasna w branży bankowości.
ZAROBKI
W Polsce zarobki dyrektorów sektora bankowości utrzymują się na bardzo wysokim poziomie, dyrektor dużego banku może liczyć na pensję w wysokości kilkuset tysięcy złotych miesięcznie, co stawia go w czołówce najlepiej opłacanych pracowników w kraju.
Najnowsze oferty - Kadra zarządzająca
-
Dyrektor / Dyrektorka Placówki Bankowej
Credit Agricole Bank Polska S.A. Świnoujście praca stacjonarnakierownik/koordynator / menedżer / dyrektor umowa o pracę pełny etat -
kierownik/koordynator / menedżer / dyrektor umowa o pracę pełny etat -
Dyrektor / Dyrektorka Placówki Bankowej
Credit Agricole Bank Polska S.A. Żory praca stacjonarnakierownik/koordynator / menedżer / dyrektor umowa o pracę pełny etat -
Dyrektor / Dyrektorka Placówki Bankowej
Credit Agricole Bank Polska S.A. Krotoszyn praca stacjonarnakierownik/koordynator / menedżer / dyrektor umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?