Lista stanowisk - Dyrektor ds. Zakupów

Dyrektor ds. Zakupów

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Dyrektor ds. Zakupów to osoba, która jest odpowiedzialna za całokształt spraw związanych z dokonywaniem zakupów - surowców/produktów potrzebnych do funkcjonowania przedsiębiorstwa. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: tworzenie standardów i procedur związanych z zakupami, rozpoznanie rynku dostawców produktów i usług, nawiązywanie kontaktów z dostawcami, negocjacje i zawieranie umów, ocena dostawców, zarządzanie ludźmi, analizy i raportowanie, a także administrowanie, współpraca z innymi działami firmy, monitorowanie procesu zakupów oraz optymalizacja kosztów. Warto podkreślić, iż zakres obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku może być różny - zależy od branży firmy.


WYMAGANIA

Dyrektor ds. Zakupów powinien mieć wykształcenie wyższe, najlepiej - techniczne, ekonomiczne oraz znać w stopniu dobrym j. angielski i obsługę komputera. Poza tym mile widziane kilkuletnie doświadczenie zawodowe w Dziale Zakupów, zaopatrzenia lub logistyki oraz doświadczenie w negocjowaniu kontraktów. Ważną kwestią jest też umiejętność rozwijania oraz prowadzenia efektywnej polityki zaopatrzenia, znajomość systemów e-procurement, a także umiejętność zarządzania ludźmi i procesami oraz nawiązywania i utrzymywania kontaktów. Pracownik ten także powinien cechować się: silną osobowością, elastycznością, dokładnością, odpowiedzialnością, komunikatywnością i umiejętnościami negocjacyjnymi, a także analitycznym myśleniem i planowaniem, dobrą organizacją pracy oraz umiejętnością pracy w stresie i pod presją czasu.


WARUNKI PRACY

Jest to praca umysłowa. Miejscem pracy jest firma, biuro. Średni wiek osób sprawujących tę funkcję to 30-50 lat. Pracownik ma możliwość doskonalenia wiedzy i kompetencji oraz awansu zawodowego, np. na: dyrektora finansowego, dyrektora generalnego lub prezesa zarządu.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Dyrektor ds. Zakupów może być zatrudniony, np.: w branżach FMCG, teleinformatycznej, farmaceutycznej, chemicznej.


ZAROBKI

Pensja dyrektora ds. zakupów kształtuje się od 7 tys. zł - 20 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków są, m.in.: samochód służbowy, laptop, telefon komórkowy, wyjazdy za granicę na konferencje lub targi.

Praca Dyrektor ds. Zakupów
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.