Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Dyrektor ds. Zakupów
Dyrektor ds. Zakupów
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Dyrektor ds. Zakupów to osoba, która jest odpowiedzialna za całokształt spraw związanych z dokonywaniem zakupów - surowców/produktów potrzebnych do funkcjonowania przedsiębiorstwa. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: tworzenie standardów i procedur związanych z zakupami, rozpoznanie rynku dostawców produktów i usług, nawiązywanie kontaktów z dostawcami, negocjacje i zawieranie umów, ocena dostawców, zarządzanie ludźmi, analizy i raportowanie, a także administrowanie, współpraca z innymi działami firmy, monitorowanie procesu zakupów oraz optymalizacja kosztów. Warto podkreślić, iż zakres obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku może być różny - zależy od branży firmy.
WYMAGANIA
Dyrektor ds. Zakupów powinien mieć wykształcenie wyższe, najlepiej - techniczne, ekonomiczne oraz znać w stopniu dobrym j. angielski i obsługę komputera. Poza tym mile widziane kilkuletnie doświadczenie zawodowe w Dziale Zakupów, zaopatrzenia lub logistyki oraz doświadczenie w negocjowaniu kontraktów. Ważną kwestią jest też umiejętność rozwijania oraz prowadzenia efektywnej polityki zaopatrzenia, znajomość systemów e-procurement, a także umiejętność zarządzania ludźmi i procesami oraz nawiązywania i utrzymywania kontaktów. Pracownik ten także powinien cechować się: silną osobowością, elastycznością, dokładnością, odpowiedzialnością, komunikatywnością i umiejętnościami negocjacyjnymi, a także analitycznym myśleniem i planowaniem, dobrą organizacją pracy oraz umiejętnością pracy w stresie i pod presją czasu.
WARUNKI PRACY
Jest to praca umysłowa. Miejscem pracy jest firma, biuro. Średni wiek osób sprawujących tę funkcję to 30-50 lat. Pracownik ma możliwość doskonalenia wiedzy i kompetencji oraz awansu zawodowego, np. na: dyrektora finansowego, dyrektora generalnego lub prezesa zarządu.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Dyrektor ds. Zakupów może być zatrudniony, np.: w branżach FMCG, teleinformatycznej, farmaceutycznej, chemicznej.
ZAROBKI
Pensja dyrektora ds. zakupów kształtuje się od 7 tys. zł - 20 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków są, m.in.: samochód służbowy, laptop, telefon komórkowy, wyjazdy za granicę na konferencje lub targi.
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?