Lista stanowisk - Copywriter

Polecane oferty - Media / Sztuka / Rozrywka

Copywriter

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Copywriter to osoba zajmująca się pisaniem tekstów wykorzystywanych w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych oraz w ulotkach, broszurach itp. Copywriter współtworzy reklamę razem z dyrektorem kreatywnym, grafikiem, innymi członkami zespołu kreatywnego.


WYMAGANIA

Zawód copywritera łączy w sobie umiejętności artystyczne, językowe, wiedzę psychologiczną i socjologiczną, umiejętność pracy pod presją czasu, uległość własnych ambicji artystycznych wobec wymogów klienta. Osoba na tym stanowisku powinna odznaczać się umiejętnościach łatwego pisania, spontanicznością, kreatywnością, wiedzą z zakresu marketingu oraz reklamy oraz umiejętnością pracy w zespole.


WARUNKI PRACY

Dzień, a czasem dobę pracy wyznaczają kolejne, na bieżąco spływające zlecenia. To z pewnością gwarantuje dużą różnorodność. Praca copywritera nie jest przypisana do czasu i miejsca, ponieważ jest stricte kreatywna i polega na stałej gotowości koncepcyjnej. Tego zawodu trzeba uczyć się codziennie, bo reklama nie znosi schematów. To, co już raz było, nie może być powtórzone w tej samej formie. Z tym wiąże się nieustanny stres, spowodowany choćby ciągłym wzrostem wymagań, niezadowoleniem i narzekaniem trudnych klientów.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Copywriter jest zatrudniony w agencji reklamowej lub wydawnictwie, czasami pracuje jako tzw. wolny strzelec (ang. freelancer).


ZAROBKI

Zarobki zależą od posiadanego wykształcenia, doświadczenia, zdolności pisarskich, regionu kraju. Początkujący copywriterzy zarabiają około 3000 zł.

Lista stanowisk

Najnowsze oferty - Media / Sztuka / Rozrywka